estil primitiu de mestressa de casa.
Farina barrejada amb aigua. Va anar a inflar-se el temps que necessitava, de diferents maneres. De mitja hora a fins a 3 hores i això passa
En aquest moment, s’hi produeix un miracle: un gruix molt dur de fils de goma gruixuts, el gluten, es forma a partir de proteïnes quan es combina amb aigua.
Si ho deixeu així i només coeu, hi haurà una sola molt dura, goma per picar.
Així fem la massa per a boletes. Pastar, deixar que s’infli, és a dir, esperar fins que es formi gluten, després tallar i coure. I allà obtenen una massa àzima densa.
Però si aquesta massa de boletes està pastada i saturada de gas, és a dir, com en el xiclet, aquests fils de goma es fan prims i hi ha molt d’aire entre ells, aleshores obtindrem pa: un elegant marc en 3D format per fils prims de gluten amb aire i la carn que hi hagi serà tova. midó inflat humit (bé, ja se sap, una delicada substància gelatinosa, una molla delicada amb gluten fi o gruixut)
La consistència i la molla del pa dependrà de la quantitat de mullat de la farina (o millor dit, de la capacitat que té per inflar -la més forta de totes) i, a continuació, pastareu i estireu els fils de gluten. Els estireu mecànicament amb nanses i químicament amb respiració de llevats. El llevat desprèn un gas que s’estira i infla el marc del gluten.
És a dir, aquí teniu el procés de formació del pa.
La farina es va inflar, es va formar gluten, després es va coure, es va aprimar, es va fer tendra i es va bufar amb gas, es va coure.
Com més forta sigui la farina per mullar-se i donar gluten, més alt es pot estirar i aixecar el pa. Com més fibrós puguis obtenir pa del gluten més fi i fi.
La farina feble també té un gluten fi i elegant després de pastar i inflar-se, però no és tan elàstic. Es tracta d’una banda de goma més tova inicialment. Menys estirable i fàcil de trencar. Això es reflecteix en la mossegada com a molt poc elàstic.
El pa sense gluten sense barrejar és un fil de cautxú gruixut. Però com més forta sigui la geniva, més goma es mossega.
Bé, a partir d’aquí enteneu per què només el pa pastat pot tenir una escorça fina. L’escorça és el pa que s’estén abans de res. Com més estret és, més prim i elegant és.
Anem més enllà.
Així, vam mullar la farina i hi vam posar el llevat.
El llevat comença a menjar i a respirar. Respirar: desenvolupa gluten, estreny. Quan es menja, el llevat canvia la composició de la massa, afegeix gas i tota mena de productes de la seva activitat vital, que són importants per a un procés paral·lel i complet del pa: l’acumulació del seu sabor.
Paral·lel l'estructuració física mateixa és una acumulació de gust. Es tracta d’un procés totalment independent.
La farina conté bacteris que comencen a viure i els seus residus afegeixen noves substàncies al pa, tota mena d’àcids útils i poc saludables. És el treball dels bacteris que devem al gust del nostre pa.
Els bacteris comencen a viure individualment. Alguns moren alhora, alguns sobreviuen. El tipus de supervivents dependrà de la temperatura de la massa circumdant, de l'esterilitat, de la quantitat de gas que respiri, dels nutrients que rebin la massa, inclosos els residus del llevat.
L’acumulació del gust és el procés més llarg perquè els bacteris són substàncies molt lentes. Necessiteu almenys 4 hores per fer-ho mínim donant sabor al pa. Per això, és impossible obtenir deliciosos pa de llevat en 2 hores.
Com més temps funcionen els saborosos bacteris, més saborós és el pa.
Sembla, doncs, que el pa vagi durant almenys una setmana, PERUT
sempre es posa en marxa un altre procés paral·lel a la prova: destructiu.
Es tracta de tot tipus de substàncies actives en farina + bacteris putrefactius que intenten destruir el gluten resultant i saturar la massa amb els productes de rebuig dels bacteris putrefactius. Aquest darrer procés s’intenta extingir de totes les maneres possibles. No es pot aturar completament, motiu pel qual, amb el pas del temps, qualsevol massa mor.
Per tant, torno als nostres ariets.
Podeu deixar la massa calenta amb llevats durant molt de temps?
i raó per si mateix:
- Tan bon punt hi poseu el llevat, va començar a respirar i estirar - desenvolupar gluten i acumular els seus residus a la massa. S’alimenta de tot !!!! bacteris que secreten àcids i canvien el gust del pa, però al mateix temps les substàncies actives de la farina són dolentes !! els bacteris espatllen el pa.
- en segon lloc, el llevat necessita respirar i menjar, si n’hi ha molts o s’asseuen massa temps en un lloc, devoraran tot el que els envolta i s’ofegaran. Per tant, es tritura el pa perquè el llevat tingui una nova nutrició i una nova respiració.
en tercer lloc, l’especificitat del gust es formarà en funció de la temperatura de la massa. El tipus de bacteris que sobreviuran. El pa és àcid al fred que al calor, perquè els bacteris àcids sobreviuen al fred.
- a la quarta, el procés destructiu no dorm. Els bacteris putrefactius i les substàncies actives intentaran prendre-ho tot a les seves mans i matar la massa.
el més mortal és l'últim punt. Calor i manca d’oxigen, la brutícia inicial de la farina, la presència de les seves pròpies substàncies actives destructives, les mateixes que són tan útils en els cereals, el llevat mort, tot això contribueix a l'enfortiment d'aquest procés.
Si només pasteu la massa i la deixeu a una habitació càlida a l’estiu, podrirà fàcilment, ja que guanya el procés destructiu.
Per tant, estan lluitant amb aquest fenomen de totes les maneres possibles.
Per tant, per acumular gust, la humanitat s’adapta de totes les maneres possibles. Intenta allargar la fermentació i suprimir la destrucció.
Per fer-ho, posa la massa al fred durant molt de temps, primer fa una massa d’una manera especial perquè s’acumuli allà el gust i després es fa la massa principal. És a dir, totes aquestes danses són per acumular gust sense destruir la massa, per fer que els bacteris i les substàncies dolentes s’asseguin i no sacsejar el vaixell el major temps possible.
Per tant, què significa pa amb llevat sense pastar al foc)))
I el fet que, a la calor i en absència d’oxigen, és a dir, pastar, els bacteris nocius i els productes químics actius els agrada desenvolupar-se.
Però la seva intensitat dependrà de les condicions primàries. Com més estèril i buida sigui la farina, més durarà.
I si intenteu deixar el pany central d’aquesta manera, el resultat pot ser desastrós.
Aleshores, depenent de la quantitat de llevat que posis i de la rapidesa amb què engorben tot el que els envolta i comencen a morir. El procés s’accelera amb calor.
O bé acumularan gas excessiu ràpidament i esquinçaran el gluten de la farina en draps abans de tenir temps de pastar i alliberar l’excés de gas.
Per tant, si la recepta es cultiva a casa i no té en compte les característiques de la farina i la força del llevat, el resultat és imprevisible.
Pot funcionar o no.
Aleshores, també es qüestiona la seguretat sanitària. Quant sap que heu acumulat àcids nocius al pa, FIG ho sap.
Els tecnòlegs elaboren receptes i temps de fermentació des de tots els aspectes científics, inclosa la utilitat.
Quan proposo fer un pre-lot en boletes amb un suport programat durant mitja hora o una hora a la calor, això és una cosa. És massa poc temps perquè es produeixin processos perjudicials irreversibles a la prova i, aleshores, el programa professional HP pren les qüestions a les seves mans.
I per aconsellar marxar per un dia, no sóc tecnòleg. Ho feu pel vostre propi risc i risc.No presumo jutjar la nova recepta, no hi ha prou competència.
Si tinc ganes de fer un pa llarg, miraré les receptes de la massa clàssica o escolliré la fermentació al fred. En general, miraré cap a les tècniques professionals, em sembla més segur.
No sóc tecnòleg, no puc comprovar totes les receptes noves de totes bandes.
Per què preparem prèviament boletes?
la mescla prèvia a les boletes només té sentit a la farina domèstica, que té la particularitat d’inflar-se durant molt de temps, és a dir, que les proteïnes absorbeixen aigua, però el gluten encara no es forma. I després, el programa KP amassa l’argila i no amassa el gluten.
La farina burgesa especial per a HP forma gluten a l’instant i la mescla prèvia en boletes no té cap sentit.
Però en farines domèstiques com el makfa, en aquestes mitges hores es forma gluten a partir de proteïnes i HP ho pastarà, tal com han previst els enginyers.
Com he escrit més amunt, en casos especialment descuidats, la nostra farina sol ser bona durant aproximadament una hora per posar-se dret a inflar-se.
Pastar consisteix a estirar una banda elàstica de gluten. I si no hi és, no té sentit interferir abans d’hora
Che .. n’afegiré més. Va ser llavors quan escriuen "adequat per a HP" en un paquet de farina, cosa que significa que qualsevol pre-mescla no té sentit. Vull dir, estic parlant d’allò que us agrada anomenar “autòlisi”.
Allà, el van barrejar amb aigua (bang de seguida en qüestió de minuts) i la quantitat màxima de gluten de les proteïnes i es pot començar a pastar immediatament.
I hem de donar temps a la inflor de la farina habitual, que és lenta. La qual cosa requereix temps per a la formació de gluten-xiclet, que només s’ha de pastar quan ja s’hagi format.
I quan posem farina normal a HP, la màquina comença a barrejar l’argila de l’aigua amb les proteïnes. Va acabar de pastar, i encara queda una mica de gluten. Es continua formant, però ningú l’amassa, només el llevat és una mica, i la seva força no és suficient, i la producció resulta ser un pa aspre i denses crostes gruixudes.
... El pa poc barrejat a base de farina feble encara és tendre i, a partir de farina forta, és més aspre.
Com es pot resoldre el problema amb la quantitat de llevat? i amb pastat i autòlisi?
sí a la pràctica.
Fem una cocció de prova i veiem el resultat.
Massa fluix, fa pudor de llevat, sabor estrany: reduïm el llevat. Molla massa grossa: intensifiqueu el pastat. De gust buit, millorem la farina per a substàncies saboroses amb cocció o farina més saborosa, sèrum de llet i escollim un mode de fermentació més llarg.
Pràctica i anàlisi del resultat. Estem treballant en una recepta i ordenant-la.