torturesru
L’origen de la pizza es remunta a l’època en què va aparèixer la primera massa llevada i àcida a l’antic Egipte fa diversos milers d’anys. A l'antiga Grècia, van començar a coure la massa juntament amb un condiment, que podia servir com a verdures, carn, olives, productes lactis, etc.
Es deia pizza grega.

De fet, el que tradicionalment es considera un plat italià nacional va ser prestat als grecs. Que, a més de tots els talents que coneixem, també eren famosos com a excel·lents forners. Van ser els primers a posar formatge a pastissos plans fets amb massa sense llevat i el plat inventat es deia "plakuntos", és a dir, "pa pla al forn" ", a més del seu propòsit directe, també servia de plat. Des de llavors, s’han explicat moltes llegendes sobre el prototip de la pizza moderna. Una de les quals afirma que, amb l'augment de la composició dels ingredients, "placuntos" es va anomenar "placa", i els canvis els van fer els romans. Una altra interpretació de la història tracta sobre els legionaris romans que, en tornar de Palestina, van portar el seu plat favorit "picea", que semblava pa pla amb formatge i verdures. S'han trobat descripcions d'anàlegs de la pizza moderna i a l'antic llibre "Apicia". Un dels capítols del qual parla d’un plat format per massa, sobre el qual es col·loquen formatge, alls, oli d’oliva, carn, fruits secs, pebrots i menta. Els romans, famosos glotons i mestres de combinar els incompatibles, condimentaren abundantment la pizza amb mel i fulles de llorer.

La pizza era un aliment comú i no diferia en el ritual de preparació i la sofisticació del consum. En termes moderns, la pizza era un pa normal, "sandvitx", "sandvitx". A la Itàlia medieval, la pizza era un menjar habitual dels pobres i no diferia molt. La pizza es venia als carrers, tallant un tros d’una gran escorça; la pizza s’omplia només d’anxoves i bolets. Van menjar pizza per esmorzar i dinar. La pizza rústica era més fàcil de preparar: la massa s’amania amb oli d’oliva, olives o res de res. Els habitants de la ciutat van anomenar aquesta pizza "focaccia", és a dir, pa pla, destacant que la pizza real té una recepta més complexa. Ara la "focaccia" ocupa el lloc que li correspon a la cuina italiana i s'afegeix als plats de carn.

"Què passa amb els tomàquets?" - Pregunteu. I, en realitat, és molt difícil per a una persona moderna imaginar una pizza sense aquest ingredient. Tanmateix, no oblideu que els tomàquets a Europa van aparèixer molt més tard que els legionaris romans i que només es van començar a afegir al plat descrit al segle XVII. Durant aquest període, gràcies als mariners napolitans, la pizza va començar la seva marxa per Europa.

Amb el pas del temps, el farciment de pizza es va anar diversificant i es van inventar moltes versions del farciment, inclòs el tomàquet importat del Nou Món com a ingredient principal.

Nàpols és una mena de bressol de pizza. Es va convertir en un líder en la combinació de pa - tomàquet - formatge - i alguna cosa més. Va ser a Nàpols on es van obrir les primeres pizzeries i va ser a partir d’aquí que va començar la victoriosa processó de pizza arreu del món. A aquella època a Itàlia, el menjar de pa pla es deia "pizzaioli" i es considerava el menjar de la gent comuna. El més freqüent era una massa coberta amb una capa de tomàquets, regada amb oli d’oliva i esquitxada de marduix. El formatge es considerava el cim del luxe als "pizzaioli". Va ser venut per venedors ambulants a partir de caixes metàl·liques, que sovint es portaven al cap pels carrers de la ciutat i sovint es prestaven als residents locals.

Això, probablement, hauria continuat encara més, si el 1772 el rei de les dues Sicilies Ferran I no incomplís les regles i no visités d'incògnit a la nit a Nàpols el pizzer local Antonio Testa, sobrenomenat Trueno.I va quedar realment derrotat per la varietat de plats, encantat amb la qualitat de la seva preparació. Els cuiners reials van trobar ràpidament el seu rol, van fer un "reconeixement" fins als peus del Vesuvi, van aconseguir receptes, però no van poder introduir nous plats al menú reial. La reina es va oposar, que ni tan sols volia tocar el "menjar dels plebeus".

Han passat més de cent anys. La parella reial, mentre es trobava a la seva residència napolitana d’estiu, volia provar aquest plat local. I en l’aniversari de la bella Margarita de Savoia, esposa del rei Umberto I, que es va convertir en el cap del regne italià recentment unit, el fabricant de pizzes Rafaele Esposito i la seva dona Rosina Brandi van ser cridats als jutjats. Segons les proves que es conserven, van elaborar tres tipus de pizza. Un d’ells incloïa tomàquets, mozzarella i alfàbrega dels mateixos colors que la bandera italiana: vermell, blanc i verd. A la reina li va agradar especialment aquesta pizza i va permetre anomenar-la pel seu propi nom, sentant així les bases del cànon culinari. La reina va ordenar coure la pizza "Margarita" només als forns del seu palau de Capodimonte. Però aviat aquest ordre, com la majoria dels altres decrets a Itàlia, es va dissoldre en una insubordinació popular revolucionària. "Margarita" s'ha convertit en el plat preferit de tots els italians, des de pescador fins a marquès. Amb el pas del temps, apareixen un nombre creixent de noves varietats d’aquest plat: es tracta de pizza a base de pastes de massa curta i basada en massa sense llevat de farina de blat de moro (genovesa) ... i les cobertures són cada vegada més diverses.

Superant les barreres lingüístiques i les diferències culturals, la pizza es va convertir en el primer producte alimentari realment mundial. A l’Índia els agrada afegir-hi gingebre en escabetx, xai picat i mató de mongetes. Al Japó, els encanta la pizza amb anguiles i calamars, al Pakistan, amb curri picant.
Els costarricencs prefereixen la pizza de coco i els brasilers prefereixen els pèsols. Per als gourmets, la pizza se serveix amb dent de lleó, ostres, escamarlans i caviar. Hi ha una pizza que s’utilitza com a postres: amarada de melmelada, amb pomes, esquitxada de pols.
A finals del segle XIX i principis del XX, els italians van portar receptes i tradicions de pizza a Amèrica. I molt ràpidament, la pizza es va convertir en un dels favorits nord-americans.

La pizza americana es diferencia de la pizza italiana per una selecció més lliure d’ingredients, una gran varietat de farcits per a un plat; també difereix en el temps i la temperatura de cocció. Es creu que la pizza americana és per definició esponjosa. Però, en realitat, la "esponjosa" de la massa depèn de la pizza que preferiu: fina o esponjosa. A la pizza americana, la massa participa de ple dret en el plat i, a l’hora de triar un farcit, s’ha de tenir en compte el seu sabor. Un fet molt interessant és que la pizza esponjosa no es va inventar a Amèrica, sinó a l’illa de Sicília: la pizza siciliana s’ha cuinat durant molt de temps sobre una massa esponjosa.

És fàcil explicar per què als habitants de les megalopolis els agradava la pizza: per la combinació única d’aparent simplicitat i riquesa gastronòmica real, pel benefici, perquè les verdures, fruites, carn i marisc cuites correctament i cuites ràpidament perden una petita part de vitamines, però la resta s’absorbeixen més ràpidament.

I, que també és un avantatge important de la pizza, no perd el seu gust i les seves qualitats estètiques durant el transport. Per tant, demanar pizza a casa o lliurar-la a l’oficina són les formes més populars de satisfer la fam i preparar-se per a nous assoliments.

Els nutricionistes aconsellen menjar pizza per dinar o sopar almenys una vegada a la setmana, perquè la ració habitual de "Margarita" és un terç de la ingesta diària d'aliments per a una persona.

Amb tot, a Itàlia hi ha avui més de dos mil noms de diverses pizzes. No fa gaire, es va instal·lar una marca especial de qualitat de la pizza: D.O.C. , que només tenen plats preparats segons les clàssiques normes.
El 25 d’octubre és una festa professional de pizzaiols (així es diu a Itàlia la gent que cuina aquest plat).Llavors, què anomenen els italians moderns pizza real? És més fàcil respondre a la pregunta: què anomenen fals. Tot el que no es prepara a Itàlia. Segons la seva opinió, la pizza real té una fina escorça i els seus farcits són formatge mozzarella a base de llet de búfala i varietats especials de tomàquet. En forma d’additius, segons les receptes originals, només es permet l’oli d’oliva, l’alfàbrega, l’orenga i l’all. La massa de pizza no s’estén, sinó que gira i es llença.

Hi ha tres tipus de pizza real a Itàlia:

* "Marinara": oli d'oliva, tomàquets, alls i orenga;
* "Margarita": formatge fresc de mozzarella elaborat a l'Apení meridional, tomàquets de San Marzano semblants a prunes, alfàbrega;
* "Margarita-Extra": tomàquets cherry i mozzarella fets amb llet de búfala.

És habitual cuinar pizza italiana a una temperatura de 200-215 graus en forns de llenya.

Els italians, enamorats del seu plat nacional, el protegeixen de tota manera possible de la falsificació. Encara ho faria? De fet, avui hi ha més de 23.000 pizzeries al país. És fàcil perdre les receptes clàssiques amb una escala tan massiva. I, per tant, recentment, la pizza napolitana està protegida per la llei. Que proporciona només una forma rodona de fins a 35 cm de diàmetre. Especifica el tipus de llevat, sal, farina i tomàquet que s’utilitzen en la preparació del plat.

A la llei es presta especial atenció a la preparació de la pizza "Margarita extra", que sens dubte ha de contenir una mozzarella especial del sud d'Itàlia. Els propietaris de restaurants que compleixin els requisits descrits anteriorment estan autoritzats a marcar els seus aliments amb el segell STG, que garanteix la qualitat i l'autenticitat de la recepta tradicional.

Totes les receptes

© Mcooker: les millors receptes.

mapa del lloc

Us aconsellem llegir:

Selecció i funcionament de fabricants de pa