Administrador
Tecnologia de fleca des de l’amassat fins a la cocció

Del llibre "Pa" de Geoffrey HAMELMAN
Jeffrey Hamelman fa gairebé trenta anys que treballa com a forner professional.
Durant la meitat d’aquest temps va ser propietari d’una fleca a Vermont. Ha treballat com a instructor de fleca a diverses escoles de cuina i fleca i ha impartit classes a França, Alemanya, Canadà, Irlanda, Brasil i Japó. El 1996 va ser seleccionat com a capità de l'equip de pastisseria dels Estats Units, format per tres persones i representat als Estats Units a París a la Copa del Món de la Boulangerie de Bakery. El 1998 es va convertir en el 76è mestre forner certificat als Estats Units. J. Hamelman és el director del Centre de Formació i Forns de la King Arthur Flour Company de Norwich. Vermont. En aquesta posició, imparteix classes mensualment a cursos de cuina a l’aula durant una setmana i fa entrenaments durant tres setmanes a KingArthur Bakery.

En aquest capítol, cobrirem totes les etapes del procés de cocció, des de la selecció d’ingredients fins al refredament del pa al forn, i cada etapa no només és important en si mateixa, sinó que afecta també totes les posteriors.
Es poden escriure molts volums en cadascuna de les fases individuals de la cocció, però és més important que el lector entengui i entengui clarament aquells aspectes de la fabricació del pa que afecten les activitats diàries del forner. I, tot i que part de la informació pot semblar “abstrusa” i massa científica, tingueu en compte que sóc forner, no científic, i el meu objectiu és explicar què és útil i que pot ser útil en la rutina diària de la cocció.
El procés de cocció es pot dividir en dotze etapes diferents. De vegades es poden ometre algunes operacions, per exemple, pastar. Alguns dels passos (com la maduració o la prova final) són bastant senzills, mentre que altres (com pastar i coure) són molt difícils. Tingueu en compte que totes les accions del forner en processar la massa afectaran inevitablement les fases posteriors de producció de pa.
Administrador

Etapa 1. Dosificació dels ingredients

La primera etapa és la selecció i la dosificació dels ingredients. Cal una dosificació correcta i acurada per obtenir productes de qualitat estable, uniformes en forma i mida. A l’hora de dosificar, també calculem el rendiment del producte acabat i la precisió de dosificació evita l’escassetat o massa productes. Un factor important aquí és el cost dels ingredients. L’única manera d’assegurar la precisió de les pipetes és el pes en lloc del volum, de manera que cal fer una bàscula fiable i precisa per a tots els forners.
Administrador
Etapa 2. Pastat

La primera etapa de mescla no té res a veure amb mesclar-se: es tracta d’una determinació senzilla de la temperatura de l’aigua de barreja, que es calcula en funció de la temperatura establerta de la massa (vegeu l'apartat "Càlcul de la temperatura de massa fixada"). L’obtenció de productes homogenis i estables requereix el compliment de moltes condicions, inclòs el control de temperatura constant. Millor passar uns minuts calculant la temperatura de l’aigua de pastar i aconseguir la massa en el rang de temperatura adequat que no pas mossegar-se els colzes més tard. Després de determinar la temperatura de l’aigua, podeu procedir al pastat real.

El que passa en una màquina de pastar o en un bol on s’amassa la massa a mà és en realitat força difícil de descriure.Tot comença en el moment en què les partícules de farina i l’aigua entren en contacte i comença el procés de mescla. Pastar té diversos propòsits importants. El més senzill és la distribució uniforme de tots els ingredients a la massa. És més difícil descriure la formació de gluten (gluten). Al principi, les molècules de proteïnes de la farina es distribueixen aleatòriament i es poden orientar en qualsevol direcció. En pastar, aquestes molècules s’atrauen en fibres més o menys rectes, i és aquest estirament i ordenació dels fils de gluten el que dóna a la massa “força”. Pastar la massa amb el correcte desenvolupament del gluten permet que la massa s’estengui bé, no rebenti i retingui l’aire i el diòxid de carboni atrapats, que es forma durant la fermentació de tres llevats, que al seu torn determina el volum i el color del pa després de sortir del forn. Tot, per descomptat, és una mica més complicat. De fet, hi ha dos tipus de proteïnes que formen gluten a la farina: la glutenina i la gliadina, la naturalesa de les quals és una mica oposada.

La glutenina contribueix a la formació de l’estructura de la massa i a la seva elasticitat o, en altres paraules, augmenta la seva resistència a la tracció. Gliadin, en canvi, dóna elasticitat a la massa, és a dir, la capacitat d’estirar-se. La massa requereix tots dos i es requereix un pastat correcte per a la formació simultània d’elasticitat i fermesa. L’equilibri d’aquestes dues propietats permet que la massa resisteixi a l’esquinçament (sigui elàstica) i s’estengui sense trencar-se (sigui estirable). Equilibrar aquestes dues propietats viscoelàstiques diferents continua sent un repte important durant tot el procés. Però, per exemple, la farina de sègol té molt poca glutenina i més gliadina i, per tant, els requisits per pastar-lo i les propietats de la massa de sègol per coure pa de sègol són completament diferents dels de la massa de blat i del pa. El mètode de pastar pa de sègol es discuteix amb detall al capítol 6.
Posem un exemple. Imagineu que heu d’aconseguir baguetes estirant trossos de massa de 200 grams de massa en trossos de massa d’uns 60 cm de llarg i amb el mateix diàmetre a tota la longitud. Si són massa fermes (cosa que pot ser causada per una insuficient preimpressió després d’arrodonir-la o fer servir farina massa forta amb massa barreja), la massa us resistirà molt durant l’emmotllament i és molt probable. guanyarà! Quan aconsegueixi aconseguir la longitud desitjada del baguette, la superfície de la peça es trencarà i serà desigual, el producte semblarà que necessita urgentment un metge o un advocat. Imagineu ara que heu de modelar centenars d’aquests espais en blanc. L’altre extrem és quan la massa després de la capa és massa estirable (a causa d’un pastat insuficient de farina feble o a causa d’una prova preliminar massa llarga). Al mateix temps, la massa en si no s’assembla a ella mateixa, com un cos sense esquelet, és una cosa “de mol·lusc”. En pastar, no ofereix cap mena de resistència, les peces són planes i sense forma, i ho seguiran sent al forn.

Parlar de molècules de proteïnes de gluten és útil, per descomptat, però mai no he vist un forner que portés un microscopi mentre pastava. Les sensacions de les mans en pastar la massa i els canvis en la percepció visual i tàctil mai no s’han de descuidar. Després de carregar tots els ingredients de la massa a la batedora de massa i d’encendre-la, la farina comença a hidratar-se. Independentment del tipus de pala de pastar, és molt important que la velocitat de rotació sigui baixa al principi. En aquesta etapa, la superfície exterior dels grànuls de midó s’humiteja, els ingredients s’agrupen i la pasta comença a formar-se. Després de barrejar els ingredients, normalment 2-3 minuts després de l’inici del pastat, apagueu la màquina i tasteu la massa amb el tacte (seria bo tastar la massa; us heu oblidat d’afegir sal). La massa ha de ser enganxosa, "aspra", més aviat líquida, encara no té força, suavitat ni elasticitat.Immergiu la mà a la massa: es va separar lliurement, gairebé sense resistència. Així hauria de ser en aquesta etapa del pastat, perquè aquí és important per a nosaltres l’homogeneïtat de la massa (distribució uniforme dels ingredients) i no la seva "força".

Normalment, els forners novells en aquesta etapa arriben a la conclusió que la massa és massa fina i hi afegeixen farina. Tanmateix, el que semblava una massa molt fina a la primera fase del pastat aviat (a la segona fase, durant la formació del gluten) es convertirà en una massa densa i densa. L’addició de farina al començament del lot ja ha arruïnat molts lots de massa. Podeu "sentir" la transformació de la massa d'una massa líquida sense forma en una massa densa elàstica i desenvolupada només amb les mans durant tot el procés de pastat.

Després d’assegurar-vos que la consistència de la massa és normal, continua la fase de pastat, en què continua el desenvolupament del gluten. Normalment el mesclador es canvia a la segona velocitat a la qual el gluten està ben format. Toqueu la massa amb la mà: una massa ben pastada resistirà; ja ha guanyat força, s’ha tornat elàstic, però suau i una mica elàstic. Alguns forners separen un petit tros de massa i l'estenen en una pel·lícula tan fina com sigui possible (de vegades anomenada "prova del vidre de la finestra"). Aquesta és només una manera de mesurar la formació del gluten, però cal tenir precaució: si aquesta fina capa és completament transparent i el gluten està completament format, la massa serà gairebé segur que es "barreja", massa densa. La formació correcta del gluten no significa la seva formació completa i, com veurem a continuació, la durada del pastat a la segona velocitat i, per tant, el grau de formació del gluten està determinat per molts factors. Si el nostre únic objectiu és obtenir el volum de massa requerit, podem aturar-nos amb una dosi més alta de llevat i la màxima formació de gluten a la batedora. Al mateix temps, el volum màxim és una cosa, però el bon sabor i aroma és una altra, i els mètodes de pastat que proporcionen el volum màxim de massa alhora afecten negativament el sabor i l'aroma.
Amb cada rotació del cos de pastar, es remou la massa i hi penetra oxigen. La importància de la penetració d'oxigen es deu al fet que participa en l'enfortiment del marc del gluten, però l'excés d'oxigen pot tenir un efecte negatiu sobre la massa. Un excés d’oxigen provocarà una mescla excessiva: els enllaços de gluten comencen a trencar-se, la massa es torna brillant i enganxosa a mesura que s’allibera humitat, l’elasticitat disminueix i l’estructura general es debilita. L'oxidació excessiva es produeix fins i tot abans que s'arribi a aquest punt extrem, la qual cosa resulta en un deteriorament del sabor i l'aroma, és a dir, de la qualitat general del pa.

Llavors, què hauria de tenir en compte un forner en pastar la massa? Un extrem és l’amassat d’alta velocitat, que maximitza la formació de gluten i madura directament a l’amassador a causa de la captació d’oxigen i de les forces de tall màximes. En aquest cas, la massa és el més "forta" possible i la fermentació de la massa és gairebé impossible. Els components aromàtics de la farina, els carotenoides, que també donen un color cremós a la farina no blanquejada, s’oxiden a causa d’una barreja excessiva. Això condueix a la impossibilitat de desenvolupar sabor i aroma, un procés molt llarg. L’altre extrem és una barreja molt lenta només a la primera velocitat més baixa. El mateix s’observa, per exemple, en pastar amb les mans (o fins i tot amb els peus, com s’ha fet durant molts segles). Al mateix temps, es forma una quantitat mínima de gluten i l'estat d'oxidació continua sent mínim. La fermentació dura hores, ja que la massa madura, s’amassa repetidament, els carotenoides no s’oxiden i el sabor i l’aroma del pa són excel·lents.Al mateix temps, el volum del pa és relativament petit a causa del mal processament físic de la massa.

També hi ha una mena de "mitjà daurat": la massa s'amassa en un bol fins a l'etapa mitjana de formació de gluten. Amb el pas del temps, gràcies al pastat, també es forma l’estructura física (fermentació suficient). A la batedora, els carotenoides no s’oxiden massa, participen en la formació del gust i l’aroma del pa i el pa resulta que té un bon volum. Gràcies a això, s’aconsegueix un equilibri de pastat precís sense destruir els carotenoides, per una banda, i per l’altra, una bona fermentació per obtenir el màxim sabor i aroma possible, l’elasticitat i la força de la massa, així com preservar la qualitat del producte.

No hi ha dubte que és necessària una massa elàstica ("forta") per obtenir un bon pa. No obstant això, hi ha opcions alternatives per aconseguir el ple desenvolupament de la massa a la màquina de pastar amb les inevitables conseqüències d’una excessiva oxidació i una maduració massa ràpida de la massa. La fermentació a llarg termini i l’ús de productes semielaborats prefermentats augmenten l’acidesa de la massa durant la seva maduració a causa de la formació d’àcids orgànics. Un dels avantatges d’aquest augment de l’acidesa és l’enduriment de l’estructura de la massa. Una altra manera eficaç d’enfortir-la és pastar la massa, que té un efecte ràpid i notable. És molt important entendre la relació entre el grau de pastat, l'elasticitat ("força") i el grau de fermentació de la massa. Com passa amb altres aspectes de la cocció, aquí és molt difícil quantificar els paràmetres necessaris perquè els límits són amorfs i flexibles. Observant detingudament el progrés de l’amassat i els seus resultats (és a dir, les propietats de la massa resultant), el forner pot adquirir habilitats pràctiques i una comprensió empírica de la causa i l’efecte.

Durada de la mescla

Com que la durada del lot depèn de molts factors, tingueu en compte alguns d'ells.
Tipus de màquina pastadora... Als EUA, els forners professionals són els més populars entre les pastadores espirals, les mescladores planetàries i les màquines amb un cos inclinat d’amassar i, a la cuina casolana, prevalen les mescladores d’escriptori, similars en principi a les mescladores planetàries. Els diferents tipus de mescladors difereixen no només pel nombre de revolucions per minut a determinades velocitats, sinó que el tipus de cos de pastat també actua sobre la massa de diferents maneres. Els mescladors amb un cos de pastat en espiral són molt eficients i formen la massa relativament ràpidament sense una oxidació excessiva. Al mateix temps, a causa de la seva alta eficiència, són capaços de crear un pastat excessiu de massa en poc temps, motiu pel qual hauríeu de treballar amb ells amb molta cura i vigilar la durada del pastat. Els mescladors amb un cos de pastat inclinat funcionen una mica més lent i suau (quan segueixo el seu treball, sempre em sembla que encara veig dos forners vells parats l’un davant de l’altre sobre un bol de massa i pastant les mans, immersos en el bol fins als colzes) ... Igual que en una batedora en espiral, el bol en el qual està immers el cos de pastat inclinat gira junts. ell. Sota la influència d’aquest processament, malgrat el mode suau, s’absorbeix més oxigen a la massa que als mescladors en espiral, de manera que un dels problemes aquí és la possibilitat d’una oxidació excessiva de la massa. En els mescladors planetaris, el cos de pastat es baixa verticalment cap al bol estacionari des de dalt. Aquests mescladors es consideren, per dret, universals (multifuncionals), ja que, a diferència dels mescladors en forma d’espiral i els de massa amb un cos de pastat inclinat, en un mesclador planetari es poden instal·lar no només un ganxo, sinó també una espàtula o un batedor, de manera que podeu pastar la massa per a una gran varietat de productes, des de galetes fins a galetes. Tot i que són completament ineficaços com a mescladores de fleca, encara poden fer massa per a un pa fantàstic.Quan es treballa amb un mesclador de tipus ferotge, és important conèixer les seves rpm a diferents velocitats. És igualment important calcular el coeficient de fricció en aquest tipus d’equips (per obtenir més informació, vegeu "Càlcul de la temperatura objectiu de la massa").
La quantitat de massa del bol. Una vegada vaig pensar que la massa es forma més ràpidament si no omple ni la meitat, sinó tres quartes parts del bol (bol), però em vaig equivocar. De fet, com més gran sigui la massa, major serà la seva massa, cosa que significa que durant el pastat la massa es fermenta més ràpidament. Tanmateix, de fet, com menys massa al bol, més ràpida es produeix la formació de gluten. Agafem una màquina de pastar amb una capacitat de 70 kg. Fem dues masses de pastar: primer uns 20 kg i després uns 50 kg. Durant el primer pastat de la massa, es processa una proporció més gran de la massa total de la massa en una volta del cos de pastat que quan es pastava la segona. Com a resultat, el gluten es forma més ràpidament amb menys massa.
Hidratació. La hidratació és la proporció d’aigua de la massa en relació amb la quantitat de farina. Quina massa es forma més ràpidament: més humida o seca? Una massa molt seca (hidratació no superior al 60%) no té prou humitat per al grau d’hidratació de la farina requerit i triga més temps a formar-se gluten. En masses molt humides (hidratació superior al 72%), el gluten també es forma lentament, ja que l’alt contingut d’humitat ho dificulta. Per tant, si una massa amb un 66% d’hidratació requereix 3 minuts de pastat a la segona velocitat, per al mateix desenvolupament de gluten en una massa amb més o menys hidratació, es necessita un pastat més llarg.
Tipus de farina. A la farina de sègol, les propietats que formen l’estructura són molt menys pronunciades que a la farina de blat: es pot pastar tot el dia sense aconseguir el mateix desenvolupament de gluten que a la farina de blat. De fet, els requisits per pastar la massa de farina de sègol són completament diferents (vegeu el capítol 6). En pastar una massa de farina de blat de gra sencer, les partícules de farina més gruixudes amb les seves cantonades semblen "perforar" el marc del gluten, cosa que augmenta una mica el temps de pastar la massa. Les farines blanquejades tenen les seves pròpies característiques. La farina decolorada amb un alt contingut en gluten requereix un temps de pastat més llarg que la farina decolorada amb un contingut inferior en gluten, ja que, en el primer cas, el gluten triga més a formar-se. La farina de varietats de blat tou, per exemple, la pastisseria, en general rarament forma gluten i, si ho fa, amb un pastat excessiu es desintegra ràpidament. Tot i que hi ha maneres força eficaces de millorar les propietats de cocció de la farina feble (per exemple, afegint més llevat, més pastat, augmentant la durada de la fermentació), sempre es recomana seleccionar acuradament i acuradament la farina desitjada.
La presència d’altres ingredients. Quan s’afegeixen greixos (en forma de mantega o oli vegetal, ous, etc.), embolcallen els filaments de gluten i en retarden la formació. A mesura que augmenta la dosi de greix, també augmenta el temps de pastat requerit. És per això que s’ha de pastar completament la massa per a productes com els brioixos, en què la proporció de mantega és del 40 al 70% en pes de la farina, abans d’afegir-hi la mantega. El sucre suavitza l’estructura del gluten i, a mesura que augmenta la seva dosi, la durada del lot també hauria d’augmentar. Finalment, en afegir grans o flocs (fregits, crus o xops) a la massa, "perforaran" l'estructura del gluten i, per tant, s'haurà d'augmentar el temps de pastat.
Administrador

Etapa 3. Fermentació de la massa

Immediatament després d’apagar la batedora, comença la fermentació de la massa. Tot el oxigen de la massa és utilitzat pel llevat en pocs minuts i la fermentació es produeix de forma anaeròbia, és a dir, en absència d’oxigen. Com a regla general, el procés de fermentació s’inicia mitjançant el llevat natural d’un cultiu pur disponible per al forner, que s’afegeix a la massa durant el pastat per començar la fermentació o com a massa a base de llevats (massa líquida, massa de patefermentee madura), o afegint llevat de forner a la massa, o una combinació dels mètodes anteriors. És durant aquesta fermentació de la massa que es forma la major part del gust i l'aroma del pa.No cal dir que la introducció en aquesta etapa de substàncies que acceleren artificialment el seu curs, per exemple, millores de pa, cultius d’arrencada seca o mescles de forn preparades, té un fort efecte negatiu sobre la qualitat del pa.

La formació d’àcids orgànics durant la fermentació de la massa, que no només participen en la formació d’aquestes característiques, sinó que també tenen un efecte enfortidor sobre l’estructura de la massa, té una gran importància per al desenvolupament del sabor i l’aroma del pa, participant activament en la seva formació. Atès que els àcids orgànics es formen bastant lentament (pot passar unes quantes hores abans que es formi l’aroma desitjat de pa), l’ús d’una massa que ha madurat durant moltes hores i que ja conté una gran quantitat d’àcids orgànics necessaris sembla ser una manera bastant eficaç de millorar el sabor i l’aroma del pa. Un altre resultat de la fermentació és la formació de gas diòxid de carboni, subproducte del llevat. Aquest gas es troba present en la fase líquida de la massa en estat dissolt i es manté en ella fins que la temperatura del tros de massa augmenta durant la cocció. A continuació, el diòxid de carboni dissolt es converteix en un estat gasós, s’expandeix, augmenta el volum de la peça de treball al forn i s’evapora.

La fermentació pot tenir lloc entre 0 i 50 ° C, però en determinats intervals de temperatura, anomenats òptims, és la més activa. Per a la massa de blat, la temperatura òptima de fermentació és de 24-26 ° C, per al sègol és com a mínim 3 ° C més alta. L’activitat del llevat i la formació de gasos arriben a un màxim a temperatures lleugerament superiors a les indicades, per sobre dels 27 ° C. No obstant això, la formació de gasos no és en cap cas l'únic propòsit de la fermentació i no s'ha d'oblidar de la formació del gust i l'aroma. Com a regla general, les temperatures òptimes per a la formació de compostos aromatitzants a la massa són una mica inferiors a les temperatures òptimes per a la formació de gasos. Per al pa de blat, la temperatura entre els 24 i els 26 ° C és equilibrada: proporciona tant la formació de substàncies aromatitzants com la formació del volum del producte, i no en detriment l’un de l’altre.
Administrador

Etapa 4. Entrenament

Fins fa poc, als forners nord-americans se’ls ensenyava, a mesura que augmentava la massa, a baixar-la una o dues vegades, tirant-la amb els punys. Tot i la importància d’aquesta operació, només és parcialment efectiva. En contrast amb aquest "pastat", pastar la massa és molt més eficaç i, de fet, és una tècnica de cocció molt important que sovint es menysté. És el pastat adequat en el moment adequat que distingeix el pa d’alta qualitat del pa de qualitat mitjana. Per què passa això?

En primer lloc, és important com aixafar la massa. Escampeu farina al vostre banc de treball, una mica més del que creieu necessari. Aquesta farina "extra" no entrarà a la massa ja que s'esmicolarà. Si a la taula de treball hi ha menys farina de la necessària, la massa s’enganxarà a la taula durant el pastat i la superfície de la massa es "trencarà". No cal dir que això no el fa atractiu. A continuació, descarregueu la massa en un banc de treball de manera que la part superior de la massa “s’estengui” lleugerament sobre la superfície enfarinada. Ara agafeu-lo per la vora (per exemple, l’esquerra), aixequeu aproximadament un terç de la peça i premeu-la fermament a la resta de la massa. Amb els dits estesa de les dues mans, aixafeu la massa perquè en surti gas. No intenteu eliminar tot el gas format durant la fermentació, només heu de sortir-ne. A continuació, aixequeu aproximadament un terç de la peça al costat dret i premeu-la al centre de la resta de la massa, superposant lleugerament la línia del primer munt, i torneu a prémer per treure el gas. Abans d'aquest temps i de totes les operacions de pastat posteriors, assegureu-vos que tota la farina ha estat arrasada de la part superior de la massa. Haureu de provar amb totes les vostres forces perquè aquesta farina no penetri a la massa, en cas contrari apareixeran ratlles grises sense coure al pa cuit.i les restes de farina donaran al pa un aspecte poc atractiu i no tindrà un millor sabor. Després de pastar la vora dreta, agafeu la massa per la vora més allunyada de vosaltres, aixequeu aproximadament un terç de la peça i aixafeu-la cap a la resta de la massa. L’última operació d’aquest cop de puny és pastar de la mateixa manera que el terç de la massa més propera al centre de la resta. Després de pastar aquesta quarta cara, gireu la massa sobre la taula de treball de manera que els plecs quedin a la part inferior, passeu les mans als colzes sota la massa d’esquerra i dreta, aixequeu-la i traslladeu-la al bol de la massa. Moure els trossos de massa de 20 a 30 kg d’aquesta manera és relativament fàcil, cosa que es fa sovint, però les porcions de massa més pesades són, per descomptat, més difícils de barrejar; en aquest cas, demaneu ajuda al vostre soci o utilitzeu recipients de massa més capaços.

Després de pastar la massa, la seva superfície superior serà plana i llisa, i les traces ("costures") del pastat quedaran a la superfície inferior. Des de la primera operació de pastar fins que la massa entra al forn, aquestes superfícies de pasta superior (llisa) i inferior (amb costures de pastar) es mantindran en la mateixa orientació. No importa quantes operacions de pastat realitzeu, la part superior de la massa sempre serà la superior i la part inferior serà la inferior; aquesta orientació es manté durant la divisió i el pre-arrodoniment de la massa, així com durant el modelat final. Us podeu imaginar que la massa (per la massa total o ja dividida en trossos separats) té el seu propi eix, com aquell enorme pa amb els pols nord i sud, sobre el qual vivim.

En fer l’entrenament adequat, ens assegurem tres coses importants. En primer lloc, traiem el diòxid de carboni de la seva massa. Si l'excés de gas diòxid de carboni produït pel llevat no s'elimina periòdicament, la fermentació no procedirà correctament. L'operació d'eliminació del diòxid de carboni es pot dur a terme mitjançant el mètode tradicional americà de "pastar", però és menys eficaç que pastar. En segon lloc, quan pastem, igualem la temperatura de la massa, cosa que ens pot ser molt útil. Si treballeu amb massa freda en una habitació càlida, la superfície exterior de la massa s’escalfa més ràpidament que les capes interiors i, quan pastem, igualarem aquestes temperatures prement la capa exterior més càlida cap a dins, cap a la part més freda. Per contra, si es treballa amb massa tèbia en una cambra freda, la temperatura de la massa s’igualarà de la mateixa manera. En tercer lloc, la correcta execució del pastat ajuda a enfortir la massa, cosa que per a ella és de gran importància. En pastar, els fils de gluten s’estiren i s’ordenen i instantàniament sentim com la massa es torna més densa i forta.

Quan escalfar
La següent i més important pregunta a l’hora de plantejar-se un entrenament és quan fer-ho? Com ja hem assenyalat, per preservar els components aromatitzants de la massa i evitar una oxidació excessiva, intencionadament prenem menys temps per pastar del que es requereix per a la formació completa de gluten. Compensem aquest petit "poc pastat" amb un pastat correcte, augmentant així la força de la massa. Però, amb quina freqüència cal aixafar la massa? Depèn del tipus de massa, de la seva força requerida i de la durada de la fermentació abans de dividir-la en trossos de massa. A continuació es presenten algunes consideracions importants.

Massa (especialment feta amb llevat de forner, que vagi més d’una hora i mitja, s’ha de barrejar almenys una vegada, com a mínim per eliminar el diòxid de carboni.
Massa feta amb molta farina pre-fermentada (més del 35%) sol resultar ser prou fort (a causa de les propietats enfortidores dels àcids formats al semifabricat pre-fermentat), de manera que una massa excessiva afecta negativament la qualitat del pa acabat. Si la massa resulta massa forta, la seva extensibilitat disminueix, amb aquesta massa és difícil aconseguir un augment complet del producte al forn.Això contradiu directament l'afirmació que només les proteïnes i la "força" són importants per a la farina i la massa; no hi ha dubte que quan s'utilitza massa massa forta, la seva extensibilitat es deteriora.
Massa lleugera de farina és millor sotmetre-ho a més entrenaments
Massa d’alta hidratació també és millor pastar diverses vegades. Una bona il·lustració dels beneficis de l’amassat addicional és el pa ciabatta, que està hidratat entre el 75% i el 85% (el peccarimacho veritable arriba fins i tot al 90% d’hidratació, però mai més). Com més operacions de pastat, més voluminós resulta el pa acabat.
Massa amb un curt període de fermentació, per exemple, per al pa de sègol amb massa fermentada, no requereix pastar gens, ja que hi ha poc gluten i no es pot millorar l'estructura de la massa pastant.
Una massa de naturalesa fortaper exemple, per a productes de forn com el jalà, no requereix pastar, ja que ja és prou fort immediatament després de pastar. Tot i això, si la fermentació de la massa dura més d’una hora, és aconsellable dur-la a terme.
Administrador

Etapa 5. Dividint la massa

Després de finalitzar el període de fermentació, la massa es divideix en trossos separats. Hi ha moltes maneres de dividir mecànicament la massa: des de l’ús de separadors hidràulics, com a conseqüència de la qual s’allibera molt gas de la massa, fins a separadors de pasta més moderns, que funcionen d’una manera més suau, però són molt cars. Naturalment, la divisió mecànica de la massa és molt més ràpida que la divisió manual. Al mateix temps, es pot argumentar que la "suavitat" de la divisió de la massa a mà permet obtenir pa de millor qualitat. Per realitzar la tasca de dividir la massa, necessiteu ganivets de metall, escates i mans hàbils. La velocitat tampoc no té poca importància, sobretot quan es requereix preparar ràpidament desenes de trossos de massa, evitant la sobreexidació de la massa. Sovint, espolsar la superfície de treball i les mans amb farina, que les asseca, ajuda a accelerar el procés de divisió i dividir la massa es fa més fàcil i ràpida. Si la massa s’enganxa a les mans o escates, es redueix la velocitat de divisió i la superfície de la massa es torna desigual. En dividir la massa en trossos del pes requerit, és útil tallar les peces el més a prop possible de la mida desitjada. Això requereix gairebé sempre petits ajustaments, ja sigui afegint o traient petits trossos de massa. Tanmateix, intenteu evitar l'aparició de peces que consisteixen en molts petits trossos de massa; és millor una peça sòlida que una peça de molts petits trossos.
Administrador

Etapa 6. Arrodoniment preliminar dels espais en blanc

Després de dividir la massa en trossos de la massa requerida, se'ls dóna la forma desitjada, el més idèntica possible. Aquesta preformació "organitza" les peces de massa, cosa que facilita i facilita la formació final. Per a la majoria de tipus de pa, els trossos de massa estan lleugerament arrodonits. La conformació final es duu a terme després que les preformes s’hagin assentat prou, de manera que la proximitat de les preformes a la forma final desitjada dels pans determina el temps de la conformació final, que és el que fan servir els forners. Per exemple, si per algun motiu de producció és necessari realitzar l'emmotllament final més ràpidament, en l'etapa d'arrodoniment preliminar es limiten a un processament bastant fàcil de la massa. Si, entre la conformació preliminar i la final dels espais en blanc, encara heu de dividir, pastar o carregar una altra massa al forn, és millor utilitzar un processament més gruixut i intens, ja que la massa tindrà més temps per posar-la abans de la formació final.

Col·loqueu els trossos de massa preformats sobre una superfície enfarinada o taulons de fusta. Les peces de massa s’han de col·locar de manera seqüencial, amb un nombre determinat de peces a cada fila.Això simplifica el càlcul del rendiment de la massa (sempre és més fàcil multiplicar 6 peces seguides per 10 files que comptar 60 peces per separat). A més, aquest apilament ordenat de les peces de massa permet dur a terme el modelat final en la mateixa seqüència en què es va realitzar el prefabricat, és a dir, la durada de la massa per a les peces individuals serà aproximadament la mateixa.

Alguns forners col·loquen les preformes a la superfície de treball amb la costura cap avall, mentre que d’altres, al contrari, cusen cap amunt. Tot i que realment no importa, val la pena discutir les dues opcions. Els usuaris de costura fan això per millorar la planicitat de la massa i la preforma manté la seva forma millor quan està costurada; ja que la costura a la part superior de la peça de treball tendeix a "desenfocar-se" una mica. Mai no he trobat cap problema amb un lleuger "sagnat" de la costura i prefereixo deixar els espais en blanc cap avall, ja que normalment he de treballar diàriament amb centenars d'espais en blanc, és a dir, que estan dividits i modelats constantment. Abans de col·locar les peces, la superfície de treball de la taula s’escampa amb farina i, sovint, en queda menys a un costat de la peça i a l’altre. Quan s’apila amb la costura cap amunt, evito que hi hagi farina per sota al pa mentre em modelo. Sovint, quan es posa amb la costura cap avall, part de la farina del farciment penetra a la peça de treball durant l’emmotllament final i queden restes de farina al producte acabat.

Administrador

Etapa 7. Dormir
Per a la massa (però no per al forner!) Aquesta és l'etapa passiva. El forner encara té moltes hores de treball dur abans de descansar. Les peces de massa preformades es cobreixen amb una densa làmina de polietilè (si el curat es realitza en armaris estacionaris) o una pel·lícula de vinil (si el curat es realitza directament a les grades del carretó), doblegant els seus extrems i fixant-los sota el nivell corresponent. Com ja hem assenyalat, la durada del temps està determinada per la feblesa o la intensitat del tractament de pre-emmotllament.
Administrador

Etapa 8. Emmotllament

Les peces de massa arrodonides o oblongues, les peces en forma de baguette i algunes formes menys habituals de productes de tipus fendu, la superfície de les quals es perfora amb un dispositiu especial, les peces de forma triangular i totes les seves altres varietats apareixen com a resultat de l’emmotllament final de les peces de massa preformades (les peculiaritats de formar peces d’una forma específica es discuteixen a Capítol 3). Després de donar forma, els espais en blanc es col·loquen en cistelles especials, entre els plecs del drap de forn, en motlles metàl·lics o sobre fulls. Repetim una vegada més que, per tal d’evitar l’assecat, cal cobrir les superfícies de les peces. Per a aquest propòsit, són convenients els anomenats corredors retardadors, que són correctors finals amb temperatura i humitat ajustables. En cas d’absència, heu de triar acuradament una habitació de la fleca amb un règim adequat de temperatura i humitat i cobrir els espais en blanc amb un drap de forn, paper plàstic o full.
Administrador

Etapa 9. Proves finals

La prova final és l’etapa entre la conformació de les peces de massa i la seva càrrega al forn. Atès que el sabor i l’aroma del pa es determinen principalment per l’amassat correcte, l’ús de massa agra o massa (si cal), la durada de la fermentació de la massa i la qualitat de la cocció, el paper principal de la prova final és assegurar el grau d’ascens requerit de la massa. Una massa o massa poca pujada de la massa té un efecte negatiu sobre l’aspecte i altres propietats organolèptiques del pa. Com a regla general, la massa de pa no ha de pujar al 100% al començament de la cocció. Si una persona perd pes un 100%, només quedarà el nas; De la mateixa manera, després d’augmentar el volum de la massa durant la prova abans de coure-la, la massa del pa es desploma un 100%.L’augment exacte de la massa durant la prova és molt difícil de quantificar, ja que hi ha moltes variables a tenir en compte en el procés, però l’increment aproximat del volum de massa hauria de ser del 85-90% del volum del producte final. Si controleu de manera constant i acurada cada tros de massa, ben aviat els ulls i les mans del forner assimilaran correctament el grau d’augment de massa requerit i els paràmetres que li corresponen.
Administrador

Etapa 10. Escotadura

Alguns tipus de productes de forn, com la ciabatta, el pa trenzat, el fendu (pa francès del país) i alguns pans de la llar, es carreguen al forn sense picar els trossos de massa. Però la majoria de les peces de massa es tallen amb una fulla afilada abans de coure-les. Gràcies a aquests talls, debilitem deliberadament la part superior de la peça, cosa que ens permet regular l’augment del volum del pa al forn. En absència d’un tall (talls), és més difícil que el pa augmenti el seu volum i la peça de massa a les zones més febles de la seva superfície pot esclatar (com si una roda de bicicleta esclati al punt d’una perforació o un defecte de goma), cosa que provoca defectes en la forma del producte. Els productes del forn tipus baguette es tallen de manera tradicional pràcticament sense canvis, mentre que altres articles es poden tallar de maneres gairebé infinites, donant al producte un aspecte únic, sinó que també pot servir com a marca comercial del forn o fleca.

Naturalment, no hi ha regles sobre com tallar trossos de massa. A la pràctica, veureu molt ràpidament vosaltres mateixos quin és l’efecte de tallar de diferents maneres en diferents tipus de productes. Si la peça és feble (ja sigui per massa elevació, o simplement per la seva naturalesa, per exemple, si la recepta inclou una gran quantitat de farina de sègol), és millor fer petits talls, ja que a causa de la relativa debilitat dels costats del pa, és més probable que els talls profunds forcin el pa ". estén-se a l’amplada ”i es tornen més plans i no s’aixequen. D'altra banda, és millor tallar espais en blanc prou "forts" amb un grau òptim de pujada de la massa en el moment de carregar-se al forn; aquests talls es dispersaran molt bé al forn.
Administrador

Etapa 11. La cocció

És poc probable que una espiga de blat orientada al sol i banyada en una lleugera brisa • lleugera (i també visitada per insectes, infectats per un fong i batuda per la calamarsa i les gelades) estigui impacientment esperant que es converteixi en un pa de blat. Tot i així, no puc deixar de sentir que un pa acabat de fer és la finalització perfecta del viatge del gra des del camp fins al forn. Una gran part de la cultura, la civilització i la història humanes es teixeixen en la història del gra; durant segles, la pròpia existència de l’home depèn gairebé del tot del gra. S’ha dedicat tanta mà d’obra a conrear, protegir i processar el gra en aliments que és molt difícil imaginar la nostra vida sense ell. Sí, és clar, hi ha arròs i altres cereals, hi ha blat de moro, però el blat ha penetrat en els àmbits físic i psicològic de la vida humana molt més profundament. Sigui com sigui, deixant de banda els aspectes culturals i mitològics i fins i tot la necessitat d'aliments, el pa al forn només s'obté després que el forner carregui la massa al forn i la sotmeti a totes les darreres transformacions. Com a regla general, en el moment de carregar-se al forn, la temperatura de la massa és de 21-27 ° C. Quan es posa al forn calent, la massa experimenta canvis físics, biològics i enzimàtics importants. Els primers signes visibles es poden atribuir al fenomen que s’anomena “pujada al forn” (“saltar al forn”), és a dir, l’última etapa de fermentació (vegeu la fitxa de color, foto 7). En la fase inicial de la cocció, es produeix una fermentació intensa del llevat, acompanyada de la formació de diòxid de carboni gasós i alcohol etílic. Aquests gasos s’expandeixen a mesura que augmenta la temperatura de la massa i comença a pujar la massa al forn.Aquesta etapa no dura molt, perquè a una temperatura d’uns 60 ° C, el llevat mor. El llevat va produir els mateixos gasos durant la fermentació principal de la massa, però es van mantenir dissolts en la fase líquida de la massa. La segona fase més notable de l'augment de la massa al forn s'associa amb l'escalfament i l'expansió d'aquests gasos arrossegats, augmentant així significativament el volum del pa. En aquesta fase inicial, els enzims continuen sent molt actius, sobretot a la superfície de la massa, on converteixen el midó en substàncies semblants al sucre (dextrines), que participen en la formació del color més tard en la cocció. A una temperatura d’uns 50 ° C a l’interior de la massa, els bacteris moren i, a més, a aquesta temperatura, el midó de la farina de sègol comença a gelatinitzar-se (per a possibles conseqüències indesitjables d’això, vegeu el text de la pàgina 60 sobre farina de sègol).

Durant la cocció, el midó de farina absorbeix humitat, s’infla i adquireix brillantor (durant el pastat, només s’humiteja la superfície exterior dels grànuls de midó, però més tard, sota la influència de la calor del forn, la humitat penetra als grànuls). A temperatures de 60-70 ° C, els grànuls de midó inflats comencen a gelatinitzar-se i contribueixen a la formació de molla. A una temperatura d’uns 60 ° C, quan ja s’ha alliberat tot el gas diòxid de carboni, l’increment del volum de pa s’alenteix. En aquest moment, l’activitat de l’amilasa arriba al màxim i a una temperatura d’uns 63 ° C el gluten (el gluten, que era tou i que no tenia una estructura rígida en carregar la massa al forn) comença a estirar-se i augmentar de mida fins a una temperatura d’uns 75 ° C no acaba la seva coagulació i no forma una estructura de molla. A mesura que augmenta la temperatura interna de la massa, l'activitat dels enzims i la gelatinització del midó, respectivament, disminueixen i cessen del tot a una temperatura d'uns 90 ° C.

Escorça - Aquesta és l'única part del pa, la temperatura del qual és superior a 100 ° C, ja que la temperatura a l'interior de la molla rarament arriba a aquest nivell. A una temperatura superficial de 100 ° C, comença a formar-se una escorça i comença a formar-se un color, que es deu a l’aparició de la reacció de formació de melanoidina (Maillard), un complex de canvis químics que condueixen a enfosquir l’escorça de pa o, per exemple, un tros de carn a la brasa. Els productes d’aquesta reacció també participen en la formació de l’aroma del pa al forn. La reacció de la formació de melanoidina es produeix quan s’escalfa i en presència d’humitat, proteïnes i sucres reductors, és a dir, totes aquelles substàncies que hi ha a la peça de la massa en el moment de carregar la massa al forn. A aquestes temperatures, es formen aldehids i cetones, que també contribueixen al gust i l'aroma del pa cuit. La reacció de formació melanoide es completa a una temperatura d’uns 177 ° C. Els processos de caramel·lització també intervenen en la formació del color i el gust de l’escorça del pa, que tenen lloc en el rang de temperatura de 150-200 ° C.

Pèrdua d'humitat al pa al forn
El pa cuinat sempre pesa menys que la massa, ja que l’evaporació de la humitat de la massa oscil·la entre el 10 i el 20%. Diversos factors afecten el contingut d'humitat del pa al forn, a saber:
pes del tros de massa: com més gran sigui la peça, menor serà la proporció de pèrdues en percentatge del pes inicial;
forma de la massa i proporció escorça: molla: els productes allargats amb una crosta més gran, com les baguettes, tenen una alta proporció crosta: molla i perden significativament més humitat que els palanques de la mateixa massa de forma rodona o oblonga; el pa modelat perd menys humitat que els productes del mateix pes cuits directament a la llar de pedra del forn;
temps de cocció: és clar que com més dura la cocció, major és la pèrdua de massa, però, la cocció completa permet obtenir un sabor més ric del pa, que sovint es menysté;
temperatura: a temperatures més elevades al forn, el pa es cou més ràpidament i la pèrdua de pes total per evaporació és menor que quan es couen trossos de massa del mateix pes i forma a temperatures més baixes del forn;
tipus de forn: forns de maó de llenya, forns de vapor, forns rotatius i forns sense vapor per a la cocció de pizza tenen efectes diferents en l’evaporació de la humitat, tot i que la temperatura, la mida i la forma dels forns de pasta i el grau de cocció tenen un major efecte global sobre les pèrdues humitat diferent del tipus de forn utilitzat.
Administrador

Etapa 12. Refredament

Des del punt de vista tècnic, el pa comença a quedar ranci en el moment que surt del forn. En el mateix sentit, podem dir que les persones i tots els éssers vius comencen a morir en el moment del seu naixement. De fet, la qualitat del pa és màxima quan s’acaba de treure del forn. Si el pa dolent és comestible només calent (si és comestible), el millor sabor i aroma del pa bo només s’aconsegueix després de refredar-lo completament. La molla càlida continua sent pastosa i el sabor i l’aroma no s’expressen. Alguns productes de forn, com ara el pa de massa de sègol, aconsegueixen la seva millor qualitat només al cap d’unes hores, ja que el seu aroma ha de desenvolupar-se completament i “assentar-se” després de refredar-se. El pa de sègol i de sègol amb una proporció elevada de farina de sègol requereix de 24 a 48 hores de criança després de coure per estabilitzar la molla i desenvolupar completament el sabor i l'aroma. Al mateix temps, la molla perd les seves propietats de goma i el sabor i l’aroma maduren i es formen completament. Aquest pa es manté fresc durant diversos dies.
yulichka2014
I si "bateu" la massa amb una paleta de fusta (no vull comprar una màquina de pa), com una massa de pastís, quin és el resultat? O simplement heu d’utilitzar les mans (jo sóc un forner principiant. Faig això i allò. El pa s’obté segons diferents receptes mentre que de “maneres diferents” (l’experiència és un guany)).
yulichka2014
Sí, també faig servir només massa de sègol, rejoveniment amb gra sencer i després faig una massa. Tot puja, es cou, però la impressió és que és humit, amb amargor, tot i que només s’utilitza farina de blat a la massa (gra sencer amb fleca). Potser sóc prepotent? o no remenant? (la massa i la massa són més sovint a la nevera, torno a casa de la feina i a la "baralla"))
Administrador

El millor és pastar la massa en un processador d’aliments que tingui una pastadora; resulta una massa fantàstica! Mireu aquí https://Mcooker-can.tomathouse.com/index.php@option=com_smf&topic=138203.0i, si us fixeu l’objectiu de coure pa a casa i al forn, us hauríeu de desconcertar amb una batedora de massa.

Pa mullat: molt líquid a la massa o no cuit. És millor comprovar la preparació de coure pa al forn amb una sonda de temperatura https://Mcooker-can.tomathouse.com/index.php@option=com_smf&topic=4648.0

El pa agre pot provenir d’una massa agra equivocada: poc madura o d’una gran pestanya a la massa.
sunny-elena
Administrador, digueu-me, és cert que qualsevol pa cuit al KhP és com una esponja? és a dir, sòlid, com en una botiga, no funcionarà a HP? Disculpeu si la pregunta és estúpida
Administrador

La resposta és senzilla: el que posem és el que obtenim. Qualsevol pa que necessiteu per aprendre a coure
sunny-elena
Gràcies, llavors hi ha esperances per aprendre a coure pa dur, no m'agraden les "esponges" ...
Administrador
Cita: sunny-elena

Gràcies, llavors hi ha esperances per aprendre a coure pa dur, no m'agraden les "esponges" ...

Sí, cap problema: reduïu la quantitat de líquid segons la recepta i obteniu un maó
Nolas
Hola administrador. Digueu-me que al fòrum hi ha modes de cocció en algun lloc (seqüències d'operacions: pastar, criar, etc.) amb un desglossament per temps per a un tipus de pa concret. Almenys per als principals tipus: blanc, sègol, francès, gra sencer, massa fermentada. Clàssicament correcte. Què s’ha de seguir al principi del domini de la tècnica.
Administrador

Podeu trobar aquests consells a la secció Conceptes bàsics sobre l’amassat i la cocció. CONTINGUTS DE LA SECCIÓ "BÀSICS DEL AMASAMENT I LA FORN" Molta informació, cal treballar amb text.

Podeu veure les meves receptes, sempre descric amb molt de detall la recepta i l’enfocament de la massa, totes les etapes i la cocció https://Mcooker-can.tomathouse.com/index.php@option=com_smf&action=profile

Pregunta: quin mètode de cocció heu triat? X / estufa o forn?

També hi ha molta informació sobre els temes de l'autor sobre pa de llevat Pa de llevat de blat
Trieu una recepta, consulteu la tecnologia descrita per l’autor i feu preguntes.
Nolas
Administrador, gràcies. Sí, és clar, he llegit, és més o menys clar el llevat de blat. Per a altres preguntes. Per a una màquina de pa. Simplement en els meus programes, estranya en la durada de les operacions. Hem de sortir.
Administrador

Cal adaptar-se a qualsevol x / estufa i fer-ne amistat.Dediqueu molt de temps al seu costat, observeu el procés, anoteu totes les etapes, feu fotos, compareu els resultats i traieu conclusions, intenteu entendre els programes. Per exemple, ho vaig fer una vegada

Consulteu aquests temes i comenceu CONTINGUTS DE LA SECCIÓ "BÀSICS DEL AMASAMENT I LA FORN" CLASSES MÀSTERES PER PUNTAR LA MASSA (CAIXES)

I pot entendre els processos de la x / estufa d’aquest tema COMPRENSIÓ DEL PA AL PA FET A CASA sobretot el tema ENTENDRE EL PA AL PA CASAL # 6

Bona sort!
Nolas
Administrador, així va ser com vaig començar, així que mentre tot funciona, però m'agradaria no violar la tecnologia i la meva màquina de pa la té :)

Totes les receptes

© Mcooker: les millors receptes.

mapa del lloc

Us aconsellem llegir:

Selecció i funcionament de fabricants de pa