Noies, llegiu al vostre temps, informació força interessant, la història dels slow cookers i el nostre Parenki.
Cuina lenta (també "cuina lenta", "cuina llarga", "samovar", "cuinar") cassola de ceràmica de parets gruixudes instal·lada en una caixa amb calefacció elèctrica programable, dissenyada per coure els plats a una temperatura relativament baixa. Com una estufa russa, l'escalfament no només es realitza des de la part inferior, sinó també des dels laterals de la cassola.
Segons la descripció de L. Narga, la idea d'una olla de cocció lenta prové de l'olla per cuinar mongetes, coneguda des de temps remots.
A Nova Anglaterra, a partir del segle XVIII, les mongetes es van deixar al forn tota la nit; Cuinar les mongetes lentament els va permetre absorbir el sabor dels additius (com la cansalada o la melassa), i el plat resultant ha arribat fins als nostres dies com a Boston Beans.
Es desconeixen les circumstàncies exactes de la primera olla escalfada elèctricament. El 1936, l’inventor de Chicago, Irving Naxon, va patentar una de les variants i va intentar produir-la amb el nom d’anglès. Cuina multifunció Naxon Beanery. L'intent va fracassar, però l'empresa anglesa.La Naxon Utilities Corporation va ser comprada per Rivel, que el 1971 va crear la cuina lenta que es va popularitzar ràpidament amb la marca anglesa. Crock-Pot. El 1974 es va introduir un disseny modern, amb un dipòsit de ceràmica independent que facilitava la neteja de l’aparell.
A la dècada de 1980 a l'URSS, la cuina lenta Parenka va ser produïda per la fàbrica de construcció de màquines de Sverdlovsk que porta el nom de MI Kalinin, el manual d'ús va ser escrit per Pokhlebkin i encara s'utilitza com a guia per a les cuines lentes.
El famós expert culinari V.V. Pokhlebkin remunta els orígens de la cuina lenta a una olla en una estufa russa.
Les persones patien la vida inestable, l'estrès laboral i la incapacitat per establir menjar regular i econòmic a temps, sense recórrer a un servei d'alimentació més aviat ordinari i sense gust. És a dir, aquests problemes no es van solucionar accelerant la preparació dels aliments o escalfant aigua per al te i el cafè, com creien les persones amb un coneixement limitat de la vida i el pensament metafísic, sinó obtenint menjar en un moment determinat, per exemple, en el moment de tornar a casa del treball, ja preparats, sense la necessitat fes alguna cosa per tu mateix, almenys en el menor temps possible. Al cap i a la fi, una persona cansada, en principi, no pot i, com es va creure durant segles, no ha de cuinar menjar, perquè sempre s’equivocarà. A partir d’aquí, precisament d’aquesta pràctica vital, va sorgir la institució de l’hospitalitat, i no en absolut dels motius de naturalesa moral, bondat i similars “escombraries”.
Només un criat especial podia preparar un menjar calent ja preparat quan el treballador sortís del treball en famílies benestants i, en els pobres, un membre de la família alliberat de totes les altres funcions: una dona, una germana, una filla, que sempre estarien a casa i estaven exclusivament ocupades amb les tasques domèstiques. Com sabem, pràcticament no quedaven membres de la família "alliberats" a la societat soviètica als anys seixanta i vuitanta, a excepció dels vells jubilats, que sovint necessitaven ajuda.
Així, el principal problema de la vida quotidiana de la societat soviètica era el problema de preparar menjar per als treballadors en el moment que venien de la feina. La vida quotidiana s’estava desfent sincronitzada amb el col·lapse de la família i les seves funcions centenàries de crear i preservar la llar familiar.
Els pal·liatius que van “corregir” aquesta situació van ser massives “pauses per dinar” a les institucions, quan els empleats, dividint-se en petits grups, es cuinaven menjar en fogons elèctrics o escalfaven els aliments aportats i bullien aigua per prendre te i cafè.
La mateixa tasca - utilitzar el temps estatal per a fins culinaris personals - va començar a servir diverses "festes" al servei, tant a l'oficina com, més sovint, en horari no oficial, a la nit, en relació amb aniversaris o aniversaris dels empleats i altres »Motius.
Malgrat les més estrictes prohibicions d’utilitzar locals d’oficina per embriaguesa i altres esdeveniments “culinaris”, aquestes prescripcions que arribaven des de dalt, després d’un mes o dos de la seva execució formal, van ser violades per unanimitat per tothom i tot va tornar a la primera posició amb l’única diferència que la decència externa. , El "secret" d'aquestes "festes" oficials s'observava cada vegada menys, i les "festes" es feien als anys 90 no només obertament, sinó també amb un toc de certa impudència, emfàticament demostratiu.
Cal dir que les "festes de servei" van suposar un fort cop als conceptes elementals encara existents de la taula casolana, als cànons i a les normes raonables i professionals de la cuina. Finalment van deslletar la gent de menjar correcte, sa i de bona qualitat, de la capacitat i el desig de menjar bé.
El fet és que l’assortiment alimentari d’aquestes festes sempre s’ha basat en material comprat a la botiga, és a dir, en aliments semielaborats: conserves, embotits, adobs i, a la part de la confiteria, sobre els productes més habituals i dolents de les pastisseries de restauració pública: panets, galetes de pa de pessic, panets de galetes, és a dir, en tots els tipus de massa que contenen un percentatge elevat d’ous i sucre i cuinada no amb llevat, sinó amb sosa o amoníac.
Pel que fa a la preparació culinària real, es limitaven a les "amanides" en la seva versió soviètica més vulgar, és a dir, utilitzant conserves de pèsols i maionesa, que per alguna raó, contràriament a totes les normes de gust i bon gust, es combinaven amb col fresca, remolatxa (bullida, i de vegades cru, ratllat), que suposa un repte impensable per a tots els cànons de les cuines nacionals dels pobles del món, així com una negació demostrativa dels conceptes de compatibilitat alimentària i harmonia gustativa acceptats a la societat civilitzada. Però la persona soviètica va resultar estar acostumada, o més aviat domesticada, a aquestes combinacions de gustos francament antinaturals, que, pel que sembla, es van emmascarar i fins i tot es van “banyar” a causa de l’ús abundant de begudes alcohòliques, també sense observar cap norma de la seva harmonia amb els plats.
Per tant, el problema de corregir les mancances i distorsions de la vida soviètica en general i de l’alimentació domèstica en particular va ser increïblement complicat per l’entrellaçament d’aquells "salvatges" als quals s’adaptaven les masses burgeses de la societat soviètica, quan ells mateixos, voluntàriament, van escollir la manera més fàcil de “superar” les dificultats de la vida, orientant-se a la "taula freda", és a dir, un sandvitx de llauna que no requereix cap habilitat culinària ni aportació laboral, però en aquesta "taula freda" van preferir la seva varietat més repugnant, més vulgar i poc saludable: una barreja arbitrària de tot el que "la va aconseguir", rentada la mateixa barreja aleatòria de begudes alcohòliques i artificials: vodka, vi fortificat, cervesa, fanta, coca-cola, pepsi-cola i altres líquids de colors vius i essències artificials. Ensenyar a aquestes persones a menjar correctament no va ser una tasca fàcil i ingrata, per a la qual, en realitat, no hi havia res a tractar. Perquè el resultat només podria ser zero.
No obstant això, els millors representants de l'enginyeria i de la classe obrera a mitjan anys vuitanta es van fixar aquesta tasca, definint correctament la seva línia estratègica i tàctica. Calia començar no amb la il·lustració i la persuasió dels caps burgesos entelats per la ignorància i l’alcohol, sinó amb la creació d’un tipus de llar fonamentalment nou, que ajudés a organitzar la vida d’una manera nova.
A la planta de fabricació de màquines més gran de la URSS que porta el seu nom MI Kalinin a Sverdlovsk, enginyers, dissenyadors que estaven en contacte amable amb mi, actuant com a expert en cuina i consultor en el desenvolupament d’un nou tipus de llar, van decidir crear una cuina tranquil·la, una llar de foc, a partir del nom de la qual els principis del seu funcionament ja eren clars: l’antípoda d’una olla a pressió nociva. ... La cuina silenciosa s’havia de coure lentament, però ... de manera que el plat sortia a temps, és a dir, en un moment molt concret i predeterminat. Així, fins i tot una persona absolutament sola podria al matí, per exemple, a les 9-10 hores, encendre la cuina lenta amb sopa i preparar-la per a les 15:00. En arribar a casa 5-10 minuts abans d’aquella hora, la persona va trobar el sopar preparat, només quedava abocar-lo en plats.
Si la persona arribava tard, el plat no es cremava ni bullia, la cocció lenta s’apagava automàticament tan bon punt va passar el període de cocció. A la cuina lenta, es podia cuinar no només sopa, sinó també segons plats de qualsevol tipus de matèria primera alimentària. El temps de cocció es pot allargar durant 8-10 hores. Dit d’una altra manera, era possible al matí, amb antelació, preparar-vos un sopar a les 20:00 i fer-lo fresc, no massa cuit, no massa cuit, ni massa assecat per aquell moment.
Aquesta va ser realment una revolució en la producció culinària i en la vida quotidiana. De fet, a diferència d’altres tipus de fogons elèctrics, la cuina lenta va ser un gran alleujament fins i tot en un sentit purament culinari, ja que la tecnologia de cuina que s’hi va adoptar era la més correcta professionalment des del punt de vista culinari i també era valuosa per la cuina, ja que els plats de la nova llar eren saborosos, amb preservació completa del sabor i aroma naturals dels productes niats.Finalment, el gran avantatge de la cocció lenta era que permetia cuinar plats de qualsevol cuina nacional, no només no limitant la creativitat del cuiner, sinó que també va ampliar les possibilitats de qualsevol fantasia culinària.
Puc dir amb franquesa que només amb l’ajut de la cuina lenta vaig dominar i vaig comprendre la profunditat de les idees culinàries de la cuina xinesa, els plats dels quals no podia reproduir completament en una estufa de gas, i molt menys tots els altres.
Mentrestant, els principis de funcionament de la cuina lenta, com totes les creacions genials, eren extremadament senzills