Tàrtar de vedella de vedella

Categoria: Menjars freds i aperitius
Cuina: francès
Steak tartar de vedella

Ingredients

Filet de vedella 0,5 KG
Ous de guatlla 6 unitats.
Oli d'oliva verge extra 2 cullerades. l.
Mostassa granular (Dijon) 1 cda. l.
Ketchup 1 cda. l.
Cogombres 2-6 peces, segons la mida.
Escalot 2 petites
Arxius de cibulet unes plomes
Tàperes 2 cullerades. l.
Salsa Worcester 1 cda. l.
Salsa de tobasco unes gotes, al gust
Julivert, fulles múltiples tiges
Sal pessigar

Mètode de cocció

  • Èter si us plau! Vam començar. Bona tarda, companys! Els vegetarians poden dedicar-se tranquil·lament als seus negocis. Els nostres productes seran d’interès més per als consumidors de carn i els alimentaris crus. (Plagi al llargmetratge "Moscou no creu en llàgrimes")
  • El que diuen les dones ...
  • «Què hi hauria de millor que un bon filet, sucós, tendre, amb una crosta d’espècies daurades? Només una bona carn crua! M’atreveixo a afirmar-ho amb tota responsabilitat, com a persona que estima la carn de forma molt selectiva i acurada.» ( 🔗, dissenyadora de roba femenina, fotografia, impressió, interiorisme, direcció i escenografia, cuina i disseny d'aliments, "DEFFI_ART_CAFE")
  • «Sé que molta gent té por de la carn crua, però si teniu sort amb una bona peça, vaja! Proveu-lo: és una delícia completament diferent, sobretot amb vi negre. Tàrtar i vi: tot! Felicitat!» ( 🔗, blogger culinari, autor dels llibres de cuina "Receptes", "Dietes", "Sobre els aliments". Sobre el vi. Provença ”,“ Receptes gastronòmiques ”i“ # carn i carn ”,“ # pastapasta ”,“ Tot sota l’arbre ”,“ # antiadherent ”,“ Fàcil de ser lleuger ”,“ A la boca tot l’any ”, editor, fundador de l’escola“ Belonika & Les Xefs "a Provença.)
  • «M'encanten els tàtars? Amor. Paradoxalment, al mateix temps, no sóc un menjador de carn agressiu, principalment només menjo aviram, molt poques vegades vedella i mai porc. Però aquest plat no em deixa indiferent."(Anna, dissenyadora web, 🔗)
  • Conegut:
  • El tàrtar de carn és molt popular o no es menja gens. Al cap i a la fi, el gust de la carn crua en principiants pot provocar fàcilment sensacions de nàusees i molèsties. El meu coneixement del tàrtar de carn es va produir fa uns anys, per casualitat, en una festa corporativa de Cap d'Any a l'estil de "Buffet" en una cafeteria central de la capital, on hi havia molts entrepans, aperitius, kebabs, peixos, whisky i poca llum difusa. Després d’haver provat una mica de tot, em vaig conformar amb uns sandvitxos de sègol rancios i indescriptibles, que s’anomena "per a dues mossegades", amb un farciment incomprensible però molt saborós al damunt. I només després del tercer o cinquè got de whisky, vaig "descodificar" el component principal del farciment: la carn fresca! Era massa tard per fer fàstic o queixar-se de la meva mare, sobretot des de la resta de plats, com els kebabs frescos de la sella d’un xai o salmó, que es diu “i no rodava” al gust. En general, en aquell moment, vaig reduir aquests entrepans com a mínim 20 peces, alhora que vaig notar amb sorpresa que els principals "competidors" d'aquests entrepans de carn crua eren les nostres noies i dones.

  • Propagació:
  • El tartar francès de carn crua (tartare de viande), o com se sol anomenar per la forma comuna de servir "steak tartare", és un plat que s'ha estès amb èxit a tots els continents, excepte a l'Antàrtida. Es pot demanar a restaurants de Canberra, Rio i Abu Dhabi, però a Europa, a gairebé cada terç de restaurants o cafeteries més o menys dignes. Als EUA, el tàrtar a rodanxes de pa torrat (pa torrat) produeix un plat localment anomenat "Caníbal". A Bèlgica és popular el clon tàrtar "filet Americain" i a Polònia és popular un plat molt similar, el befsztyk tatarski. I si fixeu-vos amb deteniment en les cuines dels pobles del món, es pot observar que hi ha molts plats que utilitzen carn crua que no ha estat sotmesa a cap processament: ni calor, ni salat, ni assecat, ni res més: Crudo en la Reina, Carpaccio - Itàlia, Steak tartare - França i el món sencer, Mettbrötchen (Metthappen) i Zwiebelmett - Alemanya, Goreg goreg i Ketfo - Etiòpia, Kebbé nayé - Líban, Yukhoe - Corea, Kachilaa - Nepal, Kelaguen - Nord illes, etc.

  • Origen del nom:
  • No hi ha consens sobre l’origen del nom del plat Steak tartare. Segons la meva modesta opinió, el bistec tàrtar té la mateixa relació amb la cuina tàtar-mongola que ambició amb una taxa. No és meu: El plat no té res a veure amb la carn de cavall ni amb els tàtars: perquè la mateixa paraula "bistec" ja implica carn de vedella. Es va convertir en tatar pel fet que la tradició de menjar carn crua a la cultura del segle XVI (i és a partir d’aquí que comença l’esment del plat) es considerava bàrbara i salvatge. Qui més podria ser tan brutal que fins i tot va picar carn per menjar com els seus enemics? La segona versió ens remet a la cuina francesa, on el plat de vedella crua es deia steak l'americanne avec sauce tartare, és a dir, bistec amb salsa tàrtara, i després es va escurçar a bistec tartar... I la salsa tàrtar no té res a veure amb els tàtars. En cas contrari, hauria d’admetre que els nòmades salvatges que hi havia sota la sella s’arrossegaven amb ells, a més de carn, rovells d’ou, oli vegetal, ceba verda, maionesa, pebre mòlt, etc., els components d’aquesta salsa .. En resum, preferiria creure que el plat porta el seu nom alguns tartarens d'alguns tarascons que als tàctars i cosacs ucraïnesos de Zaporozhye, ja que aquest plat s'esmenta de manera divertida 🔗...

  • Carn:
  • Només s’utilitza la carn provada de manera fiable en condicions de laboratori en el bistec tàrtar. Aquest és un requisit previ, sense excepcions. Vaig agafar la meva carn per aquest plat d’un proveïdor que subministrava carn d’Angus a diverses cases de carn a Kíev. Si realment no el creieu, llavors a qui hauríeu de creure?
  • Tant la carn fresca al vapor com la carn madura s’utilitzen en el tàrtar. A més, els experts diuen que aquest plat resulta molt més saborós amb carn madura i envellida. Vaig acabar amb uns 500 grams de filet de vedella Angus de criança humida. En la meva presència, el filet es va netejar de pel·lícules i venes i es va tornar a aspirar per madurar a la nevera a una temperatura d’uns 2 graus centígrads.
  • En alguns llocs, es defensa que la carn per moldre tàrtar no tolera una trituradora, sinó que només es talla exclusivament amb un ganivet. Però, si mireu a Internet a YouTube, un gran nombre de vídeos dels francesos que fabriquen tartar, de xefs de restaurants o simplement amants de la llar, queda clar que els francesos es tracten amb normalitat i favorablement a la picadora de carn. Per descomptat, només a través d’un gran entramat. Però no tinc tant d’aquesta bella carn tendra amb fines ratlles de greix que em negaria el plaer de treballar-la amb un ganivet.
  • Formulari d’enviament:
  • Als restaurants, el bistec tàrtar se sol servir com a plat separat, amb la guarnició tradicional: les patates fregides. La carn ja es pot combinar i barrejar amb altres components d’aquest plat, o es pot disposar per separat i els altres components s’afegeixen de manera independent al vostre gust. En una cafeteria, poden ser tartaletes o sandvitxos d’aperitius. A casa, el que vulguis ...

  • Steak tartar de vedella
  • Hi ha tantes receptes de tàrtar com receptes de borscht ucraïnès. Dit d’una altra manera, hi ha tantes receptes com cuiners. En aquest cas, s’utilitza un conjunt d’ingredients que s’utilitzen tradicionalment en aquest plat.
  • Quatre rovells d’ous de guatlla es separen en un plat profund (bol, bol), s’afegeix una cullerada d’oli d’oliva, una mica de sal, una cullerada de mostassa de Dijon i tot això es munta a mà fins que quedi homogeni. A continuació, afegiu-hi una cullerada de salsa de tomàquet, una cullerada de salsa Worcestershire, un parell de cullerades de tàperes picades i cogombrets picats (tinc escabetxos minúsculs).
  • Si substituïu la mostassa de Dijon per un rave picant suau i cremós, també serà molt saborós.
  • Els ceballots estan ben picats. Es recomana substituir-lo per cebes verdes simples: la nitidesa i la nitidesa de la ceba dominaran desagradablement el sabor.
  • Escalunya ben picada / picada. Es permet substituir els escalunyes per ceba d’amanida blanca, però no per la nostra ceba comuna, pel mateix motiu que l’anterior.
  • El julivert està ben picat. Tot això es combina en un bol / bol, s’afegeixen un parell de gotes de salsa calenta de Tobasco i una altra cullerada d’oli d’oliva. Tots els components es barregen a fons i s’espera carn.
  • Tallem la carn a la mida de daus de mig centímetre per mig centímetre, o alguna cosa semblant (una mica més / una mica menys), no importa ... Carregem la carn picada resultant en un bol / bol amb adob cuit i ho pastem tot a fons. La consistència final ha de ser la mateixa que la del filet picat per fregir.
  • Si la carn és fresca, el tàrtar es pot consumir immediatament. Si la carn es va prendre després de la maduració, en aquest cas mullada, és aconsellable posar el tàrtar, abans de servir-lo, a la nevera durant 20-30 minuts, sota paper film. Aquesta carn madura no fa mal en res per marinar una mica abans de servir ...
  • Abans de servir, formem un filet dens de qualsevol forma disponible, el decorem amb tàperes grans i un parell de rovells frescos, ho cobrim amb pans prims lleugerament rancis o fregits (tenia una bagueta de blat sarraí a rodanxes), untada lleugerament amb salsa pesto (opcional).
  • Aquest plat es va preparar i va anar perfectament com a aperitiu amb vi, a finals de la nit del 31 de desembre, és a dir, per al comiat de l’any vell. Però després del toc del rellotge, també plats de carn calenta, com una cançó ...

Nota

Diuen que és millor veure una vegada que escoltar o llegir cent vegades. Si esteu interessat en aquest plat, mireu a Internet com els francesos preparen aquest plat ("tartare de viande") o a tot el món ("Steak tartare"). Millor encara, proveu-ho una vegada ...
No insto ningú a violar-me i empassar carn crua amb fàstic. En cap cas! Aquest negoci és absolutament voluntari. Si no teniu l’hàbit i l’experiència de provar escletxes de carn picada amb sal, per a això realment heu de creuar una certa línia psicològica per primera vegada; al cap i a la fi, a França i a Europa en general, no tothom, com podria semblar, està encantat d’embolicar tàrtars de carn crua per ambdues galtes.
Tanmateix, si un menjador de carn, amb una bona companyia, us trobeu en un restaurant decent i apareix el plat "Steak tartare" al menú, assumiu el risc de demanar-lo i provar-lo amb un bon vi sec. És molt possible que us agradi molt, i això resultarà ser exactament el que us ha faltat tant per a la felicitat completa en aquesta vida ...

senyora inna
Kapet, Constantin, Un enfocament molt seriós del tema: teoria, història i una recepta detallada. Definitivament, utilitzaré les vostres millors pràctiques quan em disposi a cuinar i tastar tàrtar per primera vegada. Fins i tot no podeu cercar-lo a Google). Naturalment, el principal problema és la bona carn de vedella. Un retall de metro argentí funcionaria, creieu?
Kapet
senyora inna, IMHO farà qualsevol filet de vedella, sempre que sigui realment i qualitativament provat al laboratori. Malauradament, no sé com amb això al metro i a l'Argentina ...
senyora inna
Així que tampoc ho sé)
Kapet
Tot i així, em sembla que és millor conèixer aquest plat en una cafeteria o restaurant. Quan es serveixi un plat d’aquest tipus, la carn es comprovarà segurament (en un establiment decent, ningú vol problemes innecessaris per a si mateixos) i es cuinarà correctament i saborosament. I després, si realment us agrada, si voleu, ja podeu repetir i millorar la recepta a casa ...
senyora inna
D'acord amb vostè. Especialment tenint en compte el cost no pressupostari de tot un filet de vedella envasat amb nosaltres (fins i tot en un bon restaurant, potser serà encara més econòmic)
Kapet
senyora innaCrec que tens raó.
leo-kadia
Recepta insòlita d’un plat inusual.Està pensat per a persones amb una mentalitat forta i amb bona salut (perquè no tots els organismes poden digerir simplement la carn crua, fins i tot provada al laboratori). Ara bé, si aquest filet en forma s’enviés com per coure ... crec que seria molt xulo!
Kapet
leo-kadia, aquest plat conté carn tendra - filet de sol, o vora fina (striploin). No es digereixen més difícil que la carn fregida o al forn, i potser fins i tot més fàcil ... Es pot coure, per descomptat, però aquest serà un plat diferent ...
Lisichkalal
Cuinem regularment steak tartar. Confirmo que és molt saborós.
Kapet
Cita: Lisichkalal
Cuinem regularment steak tartar. Confirmo que és molt saborós.
És molt interessant: com es cuina a casa a França? Carn, ingredients, cuina ... Podeu compartir la vostra experiència? Al cap i a la fi, a França, sabeu millor com preparar-lo correctament ...
Lisichkalal
Primer vaig tastar steak tartar a una cafeteria local. La germana del meu marit ho va demanar i jo el vaig tastar una mica. La propera vegada vaig demanar deliberadament un tàrtar en un restaurant parisenc. Encara en recordo el gust. Aquest va ser el millor bistec tàrtar que he provat fins ara. El vaig demanar un parell de vegades més als restaurants, però el sabor no es podia comparar amb aquell plat parisenc.
Llavors el marit es va oferir a cuinar el tàrtar a casa. Compro carn en un supermercat habitual de la secció de carn. Pregunto al venedor quin tipus de carn és adequada per a un filet, apunta a 2-3 opcions per a carn fresca, però tinc el que m’agrada més externament i a un preu. Allà i després, el venedor fa rodar la carn en una trituradora. Per a 2 persones prenc 300-350 grams de carn laminada.
Al vespre, el meu marit torna a casa de la feina i ens prepara el sopar). Posa la carn en un bol, afegeix oli d’oliva, sal, pebre, maggi (adob líquid alemany), Tabasco. I amassa la carn amb les mans adequadament. Després deixa a la nevera 15 minuts.
Esteneu el bistec en un plat, col·loqueu-lo amb rovell cru i escampeu-lo generosament amb cebes o escalunyes regulars ben fines. Dinem amb una baguette suau i fresca, estenent el filet sobre el pa i prenent vi negre. També m’agrada fer una amanida de color verd clar.
Però amb els cogombres, no sóc molt bo
Kapet
Lisichkalal, molt interessant, gràcies! Una recepta una mica més senzilla que la meva. A la feina, a l’oficina, cal remenar un tàrtar per dinar, per mimar els vostres comptables. Afortunadament, per a aquesta recepta, tot es troba a menys de 300 metres de l’oficina ...
Lisichkalal
ConstantinGràcies per la informació tan interessant i el lliurament de receptes. I, el més important, és cert, o t’agrada o no. Vaig donar menjar a la meva família russa)) la meva mare no ho entenia gens, menjaven el meu germà amb el setra, però mai més no ho van preguntar)) Probablement, per primera vegada, o bé de nou, haureu de gastar una mica per entendre si us agrada o no.
No sé si els vostres companys ho agrairan
A Moscou, fins i tot abans de la meva vida a França, hi havia una festa corporativa en un restaurant francès d’elit. Recordo que després d’un dia laborable, tothom tenia molta gana i servien petits canapés amb diversos farcits. Em sembla que el tàrtar també hi era present, però no recordo del tot el gust, però tothom parlava de menjar carn crua. Ningú no estava preparat per això i, malauradament, ningú ho va apreciar.




Cita: Lisichkalal
Dinem amb una baguette suau i fresca, repartint el filet sobre el pa
Corregeixo, no difongueixo, però aplico)
Kapet
Cita: Lisichkalal
Probablement, la primera vegada, o després una vegada més, haureu de gastar una mica per entendre si us agrada o no.
Una pregunta difícil ... El plat és exòtic per a nosaltres i no es masteja aquí a tots els restaurants ni a cada segona família ... Potser aquí es desencadena un estereotip: si a França no sorprèn ningú amb carn crua en un plat i molts al seu voltant gaudiu d’aquest plat, proveu-lo i assegureu-vos que no és vostre (és vostre o no). La cultura alimentària és una mica diferent ...
Aproximadament una vegada més ... Al llarg de la vida, el cos humà està sofrint canvis constantment: diverses hormones juguen o deixen de jugar, el cos es desenvolupa i després es fa vell. I tot això afecta invariablement les preferències gustatives d’una persona durant tot el període de la seva vida.I aquestes preferències que abans ens agradaven dels aliments poden canviar dràsticament amb el pas del temps.

Un exemple típic: tenim una filla i una néta, d’un a dos o dos anys i mig, que ja tremolaven per un parell de glops de cervesa. A aquesta edat, els falta molt l'alum necessari per al desenvolupament d'un organisme petit. Després d'aquesta edat, com a tall: "Cervesa - cacau".


Per tant, si la carn crua "no ha anat" ara, és molt possible que això canviï amb el pas del temps. Figurativament, parlant lliurement, cada plat té el seu temps i edat ...

Per cert, escriuen que la carn crua és útil per als diabètics. Com, què i per què: a Internet ...
Mirabel
sí ... sou una mena d'extrems, paraules d'escacs o gourmets!
Encara no he madurat. Però tantes vegades veig que s’utilitza carn picada crua local.
Cita: Lisichkalal
Família russa alimentada
Encara no estic preparat per provar aquesta delícia ...
Kapet
Cita: Mirabel
Encara no estic preparat per provar aquesta delícia ...
Sí, els prejudicis semblen tenir un paper encara més gran aquí.
Ara, si s’ho pensa, mengem greix de porc fresc, però la carn és fresca, de la mateixa canal - no, no. Però els alemanys ho van agafar i van dir: "Aquí tens! Menjarem els dos, crus. També és molt saborós per a nosaltres" Torneu la carn de porc picada en un molinet de carn, de manera que el llard de porc no superi el 35%, hi afegeixen cebes, sal, pebre, all o llavors de comí, i l’esquerden en bollos amb cervesa i xampinyons, i li canten cançons i marxen. El plat es diu Mettbrötchen (traduït aproximadament "carn de porc picada sobre un monyo"), o simplement 🔗... També és molt saborós, però la vedella té un gust diferent ...
SvetaI
Kapet, gran recepta: investigueu!
No sé si m’atreviré a repetir-lo, em temo que els meus menjadors no ho aprovaran, però, en general, intento tranquil·lament la picada de costella crua i em resulta agradable.
En principi, la carn de vedella es considera una carn bastant segura, però sovint es menja, si no del tot crua, amb sang. És cert que no m’agraden aquests plats, sempre em sembla que només estan inacabats. Però si no hi ha tractament tèrmic, probablement hi haurà altres sensacions.
I sobre el porc: em vas sorprendre. Sempre es recomana fregir completament el porc, perquè els porcs són molt saborosos no només per a nosaltres, sinó també per a tot tipus de helmints, a la seva carn molt més sovint que a la carn de boví, hi ha quists de paràsits.
Pel que sembla, els alemanys confien molt en la seva supervisió veterinària.
Kapet
Cita: SvetaI
Pel que sembla, els alemanys confien molt en la seva supervisió veterinària.
Probablement si. La pedanteria alemanya i el compliment estricte de les ordres i instruccions difícilment deixen a ningú l'oportunitat d'entrar en un plat així.
Però els nostres laboratoris per a exàmens veterinaris i sanitaris, especialment als mercats ... Aquí tinc dubtes, per alguna raó ...
julia_bb
Hi havia una vegada a Polònia en un restaurant que vaig provar el tàrtar. No diré que estigués encantat, però tampoc no hi va haver fàstic.
Hem d’aconseguir una bona carn de vedella i intentar cuinar-la. Només cal que pregunteu al vostre marit com se sent sobre aquesta idea
Kapet, gràcies per la recepta!
Lisichkalal, Sveta i vosaltres per les incorporacions.
Kapet
Cita: SvetaI
Sempre es recomana fregir completament el porc, perquè els porcs són molt saborosos no només per a nosaltres, sinó també per a tot tipus de helmints, a la seva carn molt més sovint que a la carn de boví, hi ha quists de paràsits.

Bé, a jutjar per aquest article, a continuació, els helmints són més una benedicció que un dany al cos. I per alguna raó la crec ...

"QUÍMICA I VIDA" núm. 1, 2015, "El poder curatiu dels helmints":
🔗
Mirabel
Constantin, Jo també ho crec!
El meu fill estudia ciències biomèdiques, de manera que de vegades també diu que té els cabells de punta.

Kapet
Cita: Mirabel
Constantin, jo també ho crec!
Al cap i a la fi, si us hi plantegeu seriosament, treballen al nostre cos un muló amb un carro de tota mena d’organismes estranys: bacteris, virus i altres "companys de la vida". Sense alguns simplement no podem existir i sense altres és impossible sobreviure en aquest món. Però allò que no és visible als nostres ulls, d’alguna manera acceptem amb la nostra ment en la consciència i la subconsciència, fora de la vista fora de la ment, i el que de sobte adopta una forma visible, ho rebutgem amb disgust, intentant destruir un "soci de vida tan tangible". ". Però no, diuen els científics del comerç, - si voleu viure feliços per sempre - de vegades aguanten alguns d’aquests "veïns", perquè si no, encara estareu pitjor que sense ells ...

El wiki no és naturalment una font amb autoritat, però encara:
Enllaç d’immunitat
Segons els resultats d’alguns estudis, la presència d’helmints al cos humà és necessària per al desenvolupament normal del sistema immunitari, cosa que s’explica pel desenvolupament de la simbiosi amb aquests organismes en el procés d’evolució humana com a espècie. Segons aquesta hipòtesi, un efecte secundari de la desparasitació al segle XX va ser un fort augment de la incidència d’èczemes i altres al·lèrgies.
Lisichkalal
És saborós: tant el tàrtar com el carpacho són molt saborosos! Però només carn fresca!
Kapet
Cita: Lisichkalal
Però només carn fresca!
Tasteu la bona carn marinada fermentada en aquest plat i podreu canviar d’idea ...

Totes les receptes

© Mcooker: les millors receptes.

mapa del lloc

Us aconsellem llegir:

Selecció i funcionament de fabricants de pa