Luysia
Em va semblar interessant, estic compartint amb vosaltres.

LA HISTORYRIA DE SAL de la revista Vsiaco

El llard de porc sempre ha estat un producte alimentari per a la gent pobra, ja que els millors trossos de canal de porc van ser per a aquells que els podien pagar o emportar. Així, els pobres han après a preparar el llard de porc per a un ús futur salant, fumant de vegades i madurant.

Gairebé totes les nacions afirmaran que el seu greix és el millor del món.

Els russos i els ucraïnesos seran pel seu "gros", els bielorussos pel seu "gros", els alemanys per "shpek", els eslaus balcànics per "slanin", els polonesos per "elefant", els nord-americans per "fatback", etc.

Però si algú ha provat alguna vegada "Lardo di Colonnata" o "Valle dAosta Lardo dArnad", és poc probable que s'atreveixi a desafiar la superioritat d'aquests dos últims.

"Lardo di Colonnata" prové d'una petita ciutat de muntanya, si no d'un poble, Colonnata, situada al costat de les famoses pedreres de marbre de Carrara, als Alps Apuans del nord de la Toscana.

Els homes locals, que treballaven principalment a les pedreres, portaven tradicionalment Lardo amb ells per berenar i l’utilitzaven juntament amb altres productes típics italians: pa, olives i tomàquets. Avui en dia, Lardo ha deixat de ser el menjar dels pobres, però s’ha convertit en un referent local que eclipsava fins i tot el marbre de Carrara amb la seva glòria.

Sí, la Colonnata deu la seva existència al marbre i la fama al llard de porc. Un volum reduït, producció gairebé clandestina (a causa de les constants "incursions" de la inspecció sanitària local) no és capaç de satisfer la creixent demanda d'aquest producte, i ara hi ha falsificacions al mercat que tenen la mateixa relació amb l'original que Borzhom al seu competidor georgià.

La història del llard de porc

Salu pot compondre poemes i odes, cantar cançons sobre ell. Al cap i a la fi, fins i tot veure greix en un somni promet riquesa i salut.

El llard de porc s’utilitza per cuinar, les verdures es fregeixen i s’estofen, s’afegeixen als cereals. El saló es sal, bull, fumat.
"Com més natural sigui el greix, millor!" El llard de porc salat compleix perfectament aquest requisit de la dietètica moderna.

Si el greix és suau, greixós i s’estén, vol dir que el porc s’ha sobrealimentat de blat de moro. Si el greix és dur, vol dir que el porc va romandre fam durant molt de temps. I el llard de porc més deliciós i dens s’obté si l’animal menjava "gla"

El llard de porc més útil: 2,5 cm sota la pell

Un tros de cansalada és un gran "berenar" durant les hores laborals. S’absorbeix bé, no sobrecarrega el fetge i aporta fins a 9 kcal d’energia per 1 g de producte. És molt més saludable que fins i tot els embotits, els panets o els pastissos més cars.

La cansalada ucraïnesa és obligatòria amb all, l’hongarès - enrotllat de pebre vermell, l’estonià fumat ... Però la cansalada Chukchi no és greix subcutani dels porcs, sinó de les foques! Són molt similars en composició i, curiosament, en gust.

A la Unió Soviètica, el menú diari d'un membre del Comitè Central del partit incloïa 50 g de llard de porc, immediatament de la pell

La història del llard de porc
Rina
Va passar fa molts anys, quan el treball a l’estranger encara no era tan habitual. Un company del meu pare va anar a treballar als Estats Units, a un laboratori d’investigació amb contracte. No recordo tots els detalls, en particular, d’on va aconseguir la cansalada amb pa negre: ja va rebre un paquet de la seva terra natal, va anar de vacances a casa o va trobar una botiga russa. En general, com es diu, "pintura a l'oli": el dinar, el nostre compatriota està assegut a mastegar la cansalada preferida amb pa negre. Alguns dels col·legues nord-americans van veure i udolar "És impossible menjar! Tot és colesterol! Com es viu encara?!" I, per mostrar tota la nocivitat d’aquest producte alimentari, va proposar fer una anàlisi expressa dels nivells de colesterol. Gairebé tot el personal del laboratori es va reunir al soroll. I van decidir fer aquesta anàlisi en massa.Imagineu-vos la sorpresa que va tenir quan va resultar que el nivell de colesterol en sang del nostre compatriota és gairebé el més baix
Luysia
Noies, gràcies a tots pels "signes més"!

El meu marit i el meu fill són autèntics ucraïnesos, de manera que sovint faig llard de porc en diferents formes i, de vegades, els faig companyia.

Tot i que per primera vegada vaig provar el llard quan era estudiant en una granja col·lectiva. Els nostres organismes que encara creixien s’alimentaven malament i sense gust i la botiga del poble estava buida. I després un dels amics va venir a visitar els parents del poble i va portar a casa llard i vi, escabetxos i pa de la fleca rural.

Vam organitzar aquestes vacances! Encara recordo el deliciós que estava!
I ningú no recordava que no menjava llard de porc!
lina
Luysia, article interessant! gràcies

Mantega de porc ... No és només menjar, és filosofia!

El llard més deliciós és quan hi eren els porcs. M'encanta el llard de porc fi, d'un centímetre i mig a dos cm. Nota: llard de porc salat. El que es bull ja no és el llard de porc, sinó una mena de greix (IMHO). Curiosament, l’estómac i el fetge prenen el llard de porc salat amb calma. L’aliment principal era el llard de porc i les patates bullides o fregides. Salat sempre als bancs. Una vegada em van dir quan tallava el llard de porc: "Hi ha tanta gent al món: els ucraïnesos. Els ucraïnesos són molt bones persones, perquè estimen la cansalada!" Si compro llard de porc al mercat, sempre trio i ho intento durant molt de temps ... De vegades marxo sense comprar, tot no està bé.

Eh ... Hauria de trucar als meus pares? I digueu: "Mamà, fem un cop d'ull al mercat amb cansalada fresca el cap de setmana? I ho salarem en llaunes !!!"
prascòvia
Sempre que estic a casa, sempre compro llard de porc i el porto a Itàlia. També vaig provar l’italià, no em va agradar. I el nostre marit i la nostra filla mengen amb gust. Per tant, la meva opinió és que el greix més saborós és ucraïnès.
sazalexter
Autor Shrek:
Vull expressar la meva opinió sobre el porc, que personalment menjo, tot i que m'adono que això és un pecat. Crec que la idea que el cristianisme permet el consum de porc és errònia. En qualsevol cas, no he conegut cap argument contrari.

Antic testament:
1 El Senyor va parlar a Moisès i a Aaron, dient-los:
2 Digueu als fills d’Israel: Aquests són els animals que podeu menjar de tot el bestiar de la terra:
3 Mengeu tot el bestiar que tingui ungla de peus i una escletxa profunda a les peülles i que mastegi la carn. 4 Només no mengeu aquests dels que masteguen xiclet i tenen les ungles trossejades: el camell, perquè mastega els dolços, però les seves peülles no estan trinxades; és per a vosaltres impur. 5 i un jerboa, perquè mastega maceta, però les seves peülles no estan trencades, és impur per a vosaltres, 6 i una llebre, perquè mastega maceta, però les seves peülles no estan partides, és impur per a vosaltres; 7 i el porc, perquè les seves peülles estan clivellades i hi ha un tall profund a les peülles, però no mastega xiclet, és per a vosaltres impura; 8 No menjaràs la seva carn ni els seus cadàvers
tocar; et són impures.

Nou Testament: "No us penseu que he vingut a infringir la llei ni als profetes: no he vingut a infringir la llei, sinó a complir" (Mateu 5:17)

És a dir, Jesús no va abolir cap llei, inclosa la prohibició del porc.
Per descomptat, ell mateix, sent jueu, no menjava porc. I no és casualitat que va conduir una legió de dimonis a un ramat de porcs (Marc 5:13) i no a cap altre animal. I després els va ofegar (2000 peces) al mar. Pel que sembla, els porcs mateixos pertanyien a gentils gentils, no a jueus. Al Talmud i a l’Alcorà, hi ha llegendes similars segons les quals no es pot menjar carn de porc, perquè el profeta bíblic Moisès (a l’Alcorà Musa és el missatger d’Al·là) va convertir els pecadors en porcs. Però, de fet, si mireu el seu pacte amb Déu, en aquesta part podreu veure que només hi ha artiodàctils i herbívors. És difícil anomenar porcs herbívors: devoren qualsevol cosa.
Una vegada vaig llegir, però, sobre els musulmans, no sé fins a quin punt és veritable (però prou versemblant) que els porcs van ser conduïts a la ciutat perquè mengessin el contingut de les esculleres. Això és una merda i un slop. En general, servien com una mena d’ombra. I després els van fer retrocedir.On eren pasturats pels infidels i pels pagans, que també se’ls menjaven. Suposo que molts costums des del principi entre tots els pobles, la religió dels quals està arrelada al LLIBRE, eren similars. Potser els jueus tenien tradicions similars.

Si és així, queda clar on els jueus tenen aquesta actitud cap als porcs, especialment els animals impurs i menjadors de carronya. Van ser tan desagradables per als jueus i, més tard, per als musulmans, que molts d'ells no van pronunciar la paraula "porc", substituint-la per la frase "aquesta bèstia", "aquest animal". La manera de viure bruta del porc es va associar en l'aspecte moral amb la forma de vida pecaminosa de les persones, la seva tendència a tornar al mal. Això els passa, segons l'expressió figurativa de l'apòstol Pere al Nou Testament: "el gos torna al vòmit i el porc rentat es va embolicar al fang". (2 Pere 2:22) en algunes traduccions - “…. revolcar-se en femta "

Al Nou Testament, on també es reflecteixen les tradicions quotidianes dels jueus, el porc només s’esmenta al·legòricament en sentit negatiu. Del Nou Testament surten les paraules de Jesucrist: "No llanceu les vostres perles davant dels porcs, perquè no les trepitgin sota els peus". (Mateu 7: 6)

Si els meus amics jueus no menteixen, en yiddish hi ha un epítet "Hazerte fislah": potes de porc, vol dir hipocresia. Atès que a primera vista, a jutjar per les peülles clavades, un porc és kosher: és un animal net, però en realitat no ho és, ja que no és remugant ni està net. Els jueus van notar aquesta característica i la van utilitzar com a epítet.

En general, crec que la prohibició religiosa de la carn de porc es va deure a la connexió associativa entre les qualitats morals d’una persona i les qualitats físiques d’un porc que causen fàstic i aversió, entre la pecaminositat d’una persona i la impuresa externa d’un porc. Per tant, el porc va ser interpretat com un símbol antiestètic.

La situació era diferent per als pobles que rebien el cristianisme en lloc de la seva cultura i forma de vida ja establerts. Els europeus, i en particular els eslaus, han menjat porc i senglar des de temps immemorials. Per tant, aquesta prohibició no va arrelar. Com moltes altres prohibicions no van arrelar. Per exemple, encara hi ha rituals pagans, com ara l’endevinació nadalenca, jocs, vestits, nadales i moltes altres coses que no són habituals al cristianisme. Per tant, mengem porc sense ni tan sols pensar que això és pecat.

Déu no sempre va explicar les seves ordres, però no podien ser irracionals. Si el Senyor va prohibir a la gent menjar porc, ha de ser així. Vol dir que és perjudicial. I el fet que el Senyor hagi fet un Nou Testament amb la gent no condueix al fet que el porc, que abans era perjudicial, es va fer útil de sobte.

La nota científica, publicada al llibre per K.V. Bobrischev, "Així és com Déu guareix", proporciona informació sobre el mecanisme de la malaltia en les persones que mengen carn de porc, una malaltia tan formidable com el càncer. Citaré d’aquest llibre.
"Després d'un estudi exhaustiu de la gàbia de porcs, científics del món han arribat a una opinió unànime: la cèl·lula de greix de porc no es dissol en suc gàstric, sinó que es diposita al cos humà, formant un cos estrany, que després es converteix en un tumor maligne ..."

El Senyor no fa res en detriment nostre. I ara, de fet i sempre, la ciència en confirma. Si va eliminar el perill que representaven els cucs molt perjudicials del porc, la sang de porc i els intestins de porc (tenia amb els seus testicles calcaris), per exemple, la triquinosi continua sent hemorroides.
L’agent causant d’aquesta malaltia és Trichinella spiralis, un paràsit que viu en porcs. Amb la malaltia, la temperatura augmenta, s’observen cefalees i dolors musculars greus, s’observen trastorns gastrointestinals, insuficiència cardiovascular, nàusees, vòmits, febre.

Potser algú objectarà que els paràsits també viuen en els organismes d'ovelles i vaques, i tindrà raó a la seva manera, però al meu entendre que no ho són. Atès que els paràsits que viuen en els organismes de les ovelles i les vaques moren quan es processen a temperatures altes o baixes, en contrast amb Trichinella, que viu fins i tot a temperatures ultra baixes i ultra altes.

Aquesta versió higiènica també és prou convincent. Potser la prohibició del porc s’associa realment a la prevenció d’una malaltia helmíntica greu, de vegades mortal, la triquinosi (V.P. Sergeev, N.N. Ozeretskovskaya, 1993). Estaven malalts fa milers d’anys: es van trobar larves de Trichinella en els músculs d’una mòmia d’un jove que vivia a Egipte
1200 aC. Imagineu-vos una persona que no tingui traumes ni ferides, mori a una edat primerenca i al seu cos hi ha la triquinella. Quina és la conclusió. I, certament, no va ser un cas aïllat. Potser va ser un fenomen massiu fins que els contemporanis van associar aquesta pestilència a la carn de porc. Potser d’aquí ve la prohibició jueva del porc, que més tard va ser adoptada per l’islam.

La versió sobre la prohibició de la carn de porc amb la finalitat de prevenir l’helmintiasi que posa en perill la vida no contradiu l’assumpció de l’antiga valoració del porc com a símbol de la impuresa. Així, tot i que no hi ha cap motiu definitiu per provocar la prohibició jueva del porc, destacaria tres hipòtesis més o menys convincents sobre l’origen d’aquesta prohibició. 1. higiènic: font de malaltia. 2. moralment - associatiu. 3. "conseqüències".
De fet, crec que totes van tenir lloc, ja que cap d’elles no només contradiu les altres, sinó que, al contrari, l’una segueix de l’altra.
Al cristianisme emergent, no hi ha prohibició de la carn de porc. La fórmula funciona: el que no està prohibit està permès. I això malgrat que no només el Nou Testament, sinó també l’Antic Testament, és la base de la religió cristiana.

Totes les receptes

© Mcooker: millors receptes.

mapa del lloc

Us aconsellem llegir:

Selecció i funcionament de fabricants de pa