torturesru
El gelat és una delícia molt antiga. La història de la invenció de les postres més populars es remunta a l’època de les civilitzacions més antigues d’Àsia: la Xina i Mesopotàmia. El gelat era admirat per Alexandre el Gran, Napoleó i George Washington, i diverses persones el van patentar alhora.

gelat

Es creu que la història del gelat es remunta a més de 5.000 anys.

Ja al 3000 aC, a les riques cases de la Xina, es servien a la taula postres vagament semblants als gelats, rics xinesos festejats amb neu i gel barrejats amb rodanxes de taronges, llimones i llavors de magrana. Fins i tot l’emperador xinès Tanggu va elaborar la seva pròpia recepta per fer mescles de gel i llet. Les receptes i els mètodes d'emmagatzematge es van mantenir en secret i només es van desclassificar al segle XI aC al llibre "Shi-king", la col·lecció canònica de cançons antigues.

Una altra font antiga que descriu l’ús de sucs refrigerats durant la collita són les cartes de Salomó, rei d’Israel. Els antics àrabs també van adoptar la tradició de consumir gelats. I també vins, sucs i productes lactis refrigerats eren consumits pels antics grecs i després per altres civilitzacions. El famós metge antic Hipòcrates també va recomanar gelats per a la promoció de la salut.

Els gelats van ser tractats amb el màxim líder militar de l'antiguitat, Alexandre el Gran, durant les seves campanyes a l'Índia i Pèrsia. A la seva època, se’ls va acudir la idea de congelar baies a la neu. Els esclaus van ser enviats a la muntanya per buscar neu i, per tal que no es fongués, van organitzar curses de relleus especials. Per cert, van ser els seus soldats els qui van tenir la idea d’afegir vi, mel i llet a l’aigua amb fruita.

La neu i el gel s’utilitzen per elaborar begudes amb fruita des de l’antiga Roma. Al seu llibre "Sobre les arts culinàries", el famós especialista culinari italià Apicius va compartir per primera vegada la seva experiència en l'elaboració de refrescos.

Les postres fredes acabaven els àpats a la cort de l’emperador Neró, que va ordenar que li portessin gel de muntanya i es barrejessin amb additius de fruita. A la seva època (segle I dC), els sucs refrigerats i endolcits ja eren molt utilitzats. Cal destacar que la neu per a la seva preparació es va proveir de glaceres llunyanes llunyanes i es van construir grans cellers de gel per emmagatzemar la neu a llarg termini.

Hi ha moltes històries de gelats interessants relacionades amb el gelat. Per exemple, el 780 d.C. e. El califa Al Mahdi va aconseguir lliurar a la Meca tota una caravana de camells carregats de neu de muntanya. Un altre fet no menys sorprenent, citat en els escrits del viatger persa Nassiri-Khozrau, diu que el 1040 dC. e. la neu per preparar begudes i gelats es lliurava cada dia a la taula del Sultà del Caire des de les regions muntanyenques de Síria.

És obvi que es va inventar el gelat on, com a la Xina, conviuen llocs calents esgotadors amb zones sota zero. Aquesta combinació és inherent als països del sud que tenen serralades. Per exemple, l'Iran, on les muntanyes ocupen més de la meitat del territori.

Se sap que des de l’antiguitat van aprendre a utilitzar el gel i la neu racionalment. A les zones desèrtiques, on la temperatura diürna pot arribar als 40 ° C, era necessari refredar d'aliment d'alguna manera, en cas contrari es faria malbé molt ràpidament. Per a això, els perses van construir els anomenats Yakkhchals: cellers profunds, el sostre, les parets i el terra dels quals van cobrir amb una gruixuda capa de mescla aïllant tèrmica. Incloïa clares d’ou, sorra, argila, pèl de cabra, cendra, calç. Quan aquesta substància es va assecar, també es va convertir en impermeable. Per minimitzar la pèrdua de calor, l'entrada al Yakkhchal es va situar al nord, en un lloc fosc i fresc.Aquestes instal·lacions d'emmagatzematge es van omplir de blocs de neu glaçats portats de les muntanyes. També s’utilitzaven per preparar un semblant de gelat, faloudah, una barreja de fideus, fruites, festucs, xarop de color rosa o llimona amb gel picat finament.

Europa

Gelats a Itàlia

Aparentment, el famós viatger Marco Polo va introduir els gelats europeus de nou a principis del segle XIV. El plat es va descriure per primera vegada en revistes de viatges a principis del segle XIV. El famós viatger, visitat la Xina, es va enamorar tant del gelat que, en tornar a la seva terra natal - a Itàlia, no va dubtar a compartir algunes receptes per a la seva preparació amb xefs nacionals.

Segons la llegenda, Marco Polo va tornar del seu viatge a l'Est una recepta d'una delícia per a la qual van utilitzar no només neu, sinó també salitre per refrescar-la. I des d’aleshores, un plat similar al sorbet ha estat segurament al menú dels aristòcrates.

Va ser llavors quan el gelat va resultar ser el centre de la intriga: els cuiners mantenien la recepta amb la màxima confiança i, per als no iniciats, la seva producció era semblant a un miracle. Al principi, el gel s’emmagatzemava en llocs tancats especials i servia només per a famílies reials i papes. A poc a poc, la producció de gel es va anar reduint.

La recepta del gelat, la més propera a la moderna, també va néixer a Itàlia. Més precisament, a Sicília. L’illa més gran del Mediterrani tenia tot el necessari per crear unes postres refrescants. En primer lloc: la canya de sucre, que no és habitual en altres parts d’Europa, a partir de la qual es feia sucre.

L’edulcorant conegut des de l’antiguitat: la mel no és molt adequada per fer gelats, perquè quan es congela es cristal·litza (i això no és necessari, el problema que el líquid es converteix en cristalls és suficient). A més, les aus i el bestiar boví sempre s’han reproduït a Sicília, cosa que significa que els ous i la llet, els ingredients principals per a unes postres de gelat, sempre estaven a l’abast. Però una de les condicions més importants és que hi hagi gel (a les serralades d’Ibley, Nebrodi, Le Madonie, a les muntanyes de Pelorità). El gel sicilià va ser enviat a tota Itàlia i exportat a Malta. Finalment, els habitants d’aquesta illa han explotat durant molt de temps sal marina. Fins que no s’inventaren els refrigeradors i els fabricants de gelats elèctrics, era indispensable.

Per entendre per què es necessita sal en la preparació d’un plat dolç, s’hauria d’explicar en què es diferencia el gelat d’altres postres fredes, de l’esmentada falouda persa o de la llet congelada, de la qual als pobles siberians arrasaven les virutes amb un ganivet i menjaven amb mel, melmelada o sucre.

La diferència està en la consistència: el gelat, encara que contingui trossos de fruits secs, fruites o galetes, és una massa homogènia, llisa i cremosa. Aquesta uniformitat només es pot aconseguir remenant contínuament la substància refrigerant perquè no es formin cristalls. És difícil combinar el refredament i la remenada sense l'ajut d'electricitat: el gel es fon lentament i el gelat es solidifica igualment. S'haurà de remenar contínuament durant moltes hores seguides. La sal, en canvi, fa que el gel es fongui molt més ràpid i, al mateix temps, prengui calor de l’ambient, en particular de la mescla destinada a la congelació.

Així doncs, aquí teniu la tecnologia de producció de gelats més senzilla que s’ha utilitzat amb èxit durant diversos segles: es va col·locar un recipient amb ingredients en un bol ple de gel i sal i es va muntar la massa de llet. L’aigua fosa periòdicament s’escorria afegint gel nou i una porció de sal. I al cap d’un parell d’hores les postres ja estaven a punt.

Tanmateix, tot el secret tard o d’hora es fa evident. I així va passar quan la jove Catalina de Mèdici, després d'haver-se casat amb el rei francès Enric II, va portar el seu xef d'Itàlia a França, el famós Bentalenti, una autoritat reconeguda en la preparació de gelats i refrescos.

Per primera vegada, va tractar un gelat el 28 d'octubre de 1533 en una festa en honor del casament de la núvia de 14 anys, Catherine de Medici, més coneguda per la novel·la "Queen Margot" del pare Alexandre Dumas. El gelat consistia en boles de gel farcides de fruita. En el futur, els Mèdici sovint començaven a tractar-los amb convidats en sopars de gala i mimaven el seu fill Enric III amb una delícia.

Les noves postres van guanyar instantàniament la simpatia de la cort francesa. Els assessors del rei van exigir fins i tot que els italians preparessin gelats en la seva presència i, després d’haver-se familiaritzat amb el procés, van decidir considerar la tecnologia i la recepta un secret d’estat que hauria de ser degudament protegit, especialment dels ciutadans.

Ràpidament, els gelats de Versalles van emigrar a les finques dels nobles francesos, tot i les prohibicions més severes de divulgació de la recepta, que es considerava un secret d’estat.

Des de llavors, a la cort francesa, s’ha menjat gelats en infinitat de quantitats. Fins i tot un gourmet com Lluís XIV no el va rebutjar. El 1649, l'expert culinari francès Gerard Tissain va elaborar una recepta original de crema de vainilla congelada, a partir de llet i nata. La novetat es deia "gelat napolità". Després d’això, la recepta dels postres de gel es va actualitzar constantment.

El 1625, la néta de Caterina de Mèdici, Henrietta Maria, es va casar amb el rei Carles I d’Anglaterra, juntament amb la princesa francesa, el seu xef personal i pastisser Gerard Tissain, que coneixia molts dels secrets de l’elaboració de gelats, va arribar a Anglaterra. Cal destacar que Thiessein es va atrevir a compartir els seus "secrets" només després de l'execució de Carles I el 1649. Així doncs, Anglaterra també va prendre possessió dels secrets de l'elaboració de gelats.

Moltes noves varietats d’aquestes postres es van inventar a França durant el regnat de la reina Anna d’Àustria. Una vegada, en un dels banquets en honor al seu fill Lluís XIV, a cada hoste se li va servir un ou d’estruç en un got daurat, que de fet va resultar ser un deliciós gelat.

Les receptes per a la preparació d’aquest menjar van arribar a Amèrica, pel que sembla, al segle XVIII, juntament amb els colons anglesos. A les recepcions organitzades durant aquells anys pel governador de Maryland, William Blade, els convidats van ser tractats amb paletes i refrescos. A molts presidents nord-americans també els agradaven les postres fredes, per exemple, George Washington, que personalment fabricava gelats al seu ranxo als afores de Mount Vernon.

I l’empresari culinari Philip Lenzi, que va arribar al Nou Món, fins i tot va anunciar als diaris de Nova York que havia portat receptes de diversos dolços, inclosos els gelats, de Londres, i aviat van aparèixer molts fans de la nova delícia entre la població de la costa est d’Amèrica.

I els gelats estaven disponibles generalment gràcies a l’esperit emprenedor dels italians. El 1660, Francesco Procopio Di Coltelli (1651-1727) va obrir la primera gelateria a París davant del teatre Comédie Francaise. A la seva terra natal, Palerm, era pescador. A França, va decidir provar sort en el camp "dolç", sobretot perquè va heretar del seu avi una màquina per batre gelats. Pel que es pot jutjar, es tractava d’un dispositiu primitiu: dues paelles, inserides l’una a l’altra, a la tapa superior s’adheria un mànec amb fulles remenants.

El 1782, aquest cafè, rebatejat amb el nom de Prokop en francès, oferia als clients fins a vuitanta tipus de gelats. La institució està florint fins als nostres dies.

Aquest cafè amb aquest nom "rus" encara existeix avui en dia. També ha sobreviscut un menú de llarga data, on es pot llegir el que es cuinava a les parets d’aquesta institució al segle XVIII: “aigües gelades” amb diversos xarops (pel que sembla, alguna cosa com el granit italià modern), sorbets de baies fredes, paletes. La popularitat del cafè Prokop també es va afegir al fet que el propietari va rebre patents reials per a moltes delícies que només es servien allà.Com a resultat, moltes figures famoses dels segles XVIII-XIX van visitar el cafè: Diderot, Rousseau, Marat, Robespierre, Doctor Guillotin, Georges Sand, Balzac, Danton.

Napoleó Bonaparte era un dels habituals del cafè Prokop. Es va enamorar tant dels dolços de gel que fins i tot a l'exili a l'illa de Santa Helena es va ordenar un aparell per fabricar-los, que una anglesa compassiva no va trigar a enviar-li.

torturesru
Continuació:

Coltelli va trobar molts seguidors: aviat els petits restaurants especialitzats en gelats van omplir tot París. N’hi havia sobretot al barri del Palais Royal. I ja el 1676, 250 pastissers parisencs units a la corporació de fabricants de gelats, durant aquests anys van començar a produir gelats durant tot l'any.

Sota Napoleó III (1852-1870), els gelats en tasses i gelats es van produir per primera vegada a París (el famós gelat suposadament prové de la ciutat francesa de Plobiere-les-Bem), a Itàlia, grans amants de la barreja dels productes més increïbles, van inventar un gelat variat amb l'addició de fruites, fruits secs, licor, trossos de galetes i fins i tot flors, a Àustria: cafè gelat i gelat de xocolata. En aquest moment, apareixen nata batuda congelada barrejada amb ametlles i marasquin picats finament, gelat de full amb maduixes i xocolata ratllada en forma de cúpula. Es van adoptar ràpidament nous gelats preparats per a la celebració en producció massiva.

Així doncs, en una de les recepcions de la missió xinesa a París el 1866, es va proposar un nou postre: una truita calenta a l’exterior i un gelat de gingebre a l’interior. Va ser l'anomenada "truita sorpresa", que va ser desenvolupada per xefs alemanys. Només podem endevinar quantes receptes de gelats originals i fins i tot úniques van néixer per l’enginy del geni humà. Malauradament, la història calla sobre molts d’ells.

Rússia

A Rússia, la gent fa temps que utilitza els seus propis tipus de gelats, ja que als hiverns freds no faltaven "refrigerants" per congelar les delícies. De tornada a la Rus de Kíev, vam servir llet congelada a rodanxes fines. Als pobles siberians fins avui, les mestresses de casa conserven la llet congelant-la en plats i ... apilant el gel en una pila. A molts pobles, es feia una barreja de mató congelat, crema agra, panses i sucre per a Shrovetide.

A la versió "europea", els gelats van aparèixer al nostre país a mitjan segle XVIII i van guanyar immediatament una gran popularitat. Així doncs, el comte Litta, l’enviat de l’Orde de Malta a Rússia, que més tard va obtenir la ciutadania russa, va menjar pràcticament un gelat. Diuen que, fins i tot abans de morir, després de la comunió, li va ordenar servir deu racions del millor gelat: "Això no passarà al paradís".

El gelat era estimat no només entre la gent comuna, sinó que estava àmpliament representat al menú de les corts de Pere III i Caterina II. La mateixa tecnologia de producció de gelats en aquells dies era bastant primitiva i permetia obtenir una petita quantitat del producte.

A les memòries del segle XIX, es poden trobar records entusiastes de l’efecte sobre el públic del Vesuvi sobre les postres del Mont Blanc (el gelat es va mullar amb rom o cognac i es va cremar) o les colorides ruïnes d’un antic temple fet amb gelats de diferents colors. En crear aquestes obres mestres, els pastissers es van congelar al fred durant moltes hores i les delícies van “viure” durant uns minuts, ja que van començar a fondre’s instantàniament a partir de la calor dels fogons i les espelmes.

Només al segle XIX va aparèixer la primera màquina de gelat a Rússia. la producció industrial de gelats va néixer al nostre país només a principis dels anys 30 d’aquest segle.

Escala industrial

Els gelats fets a mà no eren barats i, per tant, eren inaccessibles. De vegades, la passió per aquesta delicadesa va provocar tragèdies reals. Per exemple, el 1883, 59 persones van morir enverinades en un festival baptista a la ciutat americana de Camden. És cert que no era un gelat normal, sinó ... reutilitzable.

Al cap i a la fi, tothom volia gaudir del dolç, però no molts s’ho podien permetre.Així van sorgir invents com el gelat de cotó de Smith, un con de cotó o el gelat metodista de Brown, un con de goma. El truc era escampar una mica de llet ensucrada al con i llepar-la, fent veure que tenia un gelat real. Segons el New York Times, que va informar sobre el trist incident d'intoxicació, els desgraciats baptistes no ho van esbrinar i van mastegar el gelat d'imitació net.

Inicialment, la producció de gelats es basava en l’ús de gel i neu naturals, per la qual cosa la humanitat depenia constantment dels capricis de la natura. Però l’omnipresent progrés tecnològic ha transformat gradualment la producció de gelats, transformant-lo d’una exquisida exquisidesa de rics salons en un producte a l’abast de tothom. Els materials d’arxiu ens permeten restaurar la cronologia dels descobriments en el camp de la producció de gelats. Avui es va saber que ja el 1525 un metge d’Apilia Cimar va escriure sobre l’efecte refrigerant del salitre. No obstant això, la producció de gelats en volums relativament grans només va ser possible després de la introducció de mètodes prou eficients per produir i emmagatzemar gel, dispositius de refrigeració i màquines amb mescladores i trituradores.

El 1834, l’americà John Perkin va patentar la idea d’utilitzar l’èter en un aparell de compressió. Deu anys després, l’anglès Thomas Masters va rebre una patent per a una màquina de gelar, que era una gerra de llauna amb una espàtula giratòria de tres fulles envoltada de gel, neu o una barreja d’una d’elles amb sal, sals d’amoni, nitrat, nitrats d’amoni o clorur de calci. Segons la descripció de la patent, la màquina Masters podria refredar-se, congelar i batre gelats al mateix temps.

El 1843, l’anglès Nancy Johnson va inventar una gelateria de mà i la va patentar. Nancy Johnson va inventar un congelador manual per fabricar gelats el 1846, però no tenia prou diners per organitzar la producció de nous equips. La patent s’havia de vendre als nord-americans. El 1851 es va obrir la primera fàbrica a Baltimore i es va produir el primer lot comercial de gelats. I des de fa més de 150 anys, el procés de millora de receptes i tecnologies no s’ha aturat ni un sol dia.

Congelador de gelats fet a mà inventat el 1843 per Nancy Johnson

El 1848 es van patentar dues màquines de gelats als EUA. Un d’ells consistia en un dispositiu amb dos cilindres concèntrics, un dels quals estava ple de refrigerant. El 1860, Ferdinand Carré va crear la primera màquina de refrigeració d’absorció del món que funcionava amb absorbents sòlids i líquids. Quatre anys després, Carré va millorar la màquina de compressió, que va ser la primera a utilitzar un nou refrigerant, l'amoníac.

La producció en sèrie de congeladors va començar a la segona meitat del segle XIX per Jacob Fussell a Baltimore. Una mica més tard, es van inventar màquines frigorífiques, es van desenvolupar mètodes per produir i emmagatzemar gel, cosa que va permetre reduir significativament la intensitat del treball i, en conseqüència, el cost dels gelats. I el 1904, St. Louis va acollir el Saló Internacional del Gelat, que va demostrar la primera màquina de gofres.

Així, la tècnica i la tecnologia de producció industrial de gelats s’ha millorat constantment. En diversos països, es van començar a crear empreses especialitzades per produir màquines i equips per a la producció de gelats, que s’ha convertit en un atribut habitual dels cafès urbans. Però darrere d’aquest fenomen comú hi havia el ràpid progrés científic en l’estudi dels processos de refredament. Va ser ell qui va permetre a algunes empreses dominar la producció de màquines i equips per a la producció industrial de gelats.

El 1919, un professor d'Iowa, Christian Nilsson, va desenvolupar una recepta i una tecnologia per a la producció d'un nou tipus de gelat, amb xocolata, i el 24 de gener de 1922 se li va concedir una patent per al famós gelat de vidre sobre un pal.Nelson conduïa els seus productes a les ciutats i venia, alhora que mostrava una pel·lícula sobre els esquimals. La novetat es va anomenar per primera vegada "pastís esquimal" - "esquimal-pie", però aquesta paraula es va escurçar ràpidament a simplement "esquimal".

No obstant això, el campionat de producció de "popsicle" entre els nord-americans és desafiat pels francesos.

El primer gelat esmaltat el 1921 va ser inventat per Christian Nelsen d'Iowa i el seu company Stover li va donar el nom - "Eskimo-pie", és a dir, el pastís esquimal El 1979, la firma francesa "Gervais" fins i tot va celebrar el 60è aniversari de l '"esquimal". Fins a principis del segle XX, Gervais es va especialitzar en la producció de formatges, fins que un dels seus fundadors, Charles Gervais, va tastar les populars paletes a Amèrica. Després de tornar a França, va tenir la idea de tapar el gelat amb glacejat de xocolata i "enganxar-lo" en un pal. Segons fonts franceses, el nom de "popsicle" va sorgir per casualitat. En un dels cinemes parisencs, on Gervais venia els seus productes dolços, es va projectar una pel·lícula sobre la vida dels esquimals. I com que el repertori dels cinemes d’aquells dies canviava bastant rarament, un dels enginyosos espectadors que va veure una pel·lícula sobre esquimals diverses vegades i que va menjar una dotzena de racions de gelat amb xocolata durant aquest temps el va anomenar “esquimal”.

Així, la tècnica i la tecnologia de producció industrial de gelats s’ha millorat constantment. En diversos països, es van començar a crear empreses especialitzades per produir màquines i equips per a la producció de gelats, que s’ha convertit en un atribut habitual dels cafès urbans. Però darrere d’aquest fenomen comú hi havia un ràpid progrés científic en l’estudi dels processos de refredament. Va ser ell qui va permetre dominar la producció de màquines i equips per a la producció industrial de gelats.

Les noves varietats, fetes a mida per a celebracions, es van produir ràpidament en sèrie, especialment als Estats Units. La primera fàbrica de gelats es va fundar a Baltimore, però molt aviat van aparèixer a Nova York, Washington i Chicago.

Modernitat

N. Chernyshov "Gelat de Novgorod", 1928

Avui en dia, els gelats han conquerit fermament els gustos de la gent de tot el món i es venen a gairebé totes les botigues de queviures. Els xefs han creat milers de receptes de gelats!

N. Chernyshov "Gelat de Novgorod", 1928

I, per tant, la lluita pel comprador no és per la vida, sinó per la mort. Les millors i més cares varietats es fan a partir de productes naturals d’elit basats en les tecnologies més modernes. La qualitat d’aquest gelat es pot jutjar almenys pel fet que sense conservants es pot emmagatzemar a la nevera a una temperatura de -20 ºC durant un màxim de dos anys i mig.

A la recerca de la demanda dels consumidors, els líders del mercat mundial actualitzen anualment el seu assortiment, tot i que ja hi ha diversos milers de noms de dolços de gel. Entre els èxits dels darrers anys hi ha els gelats amb nous, els gelats fets amb te verd, els gelats amb herbes del bosc. Per no parlar de grosella, mora, pinya, varietats especials a base de iogurts vius ... No es pot enumerar tot.

I un gelat tou: científics britànics (el grup dels quals incloïa la jove Margaret Thatcher) van inventar un mètode en el qual s’afegeix el doble d’aire al gelat i s’obté un gelat “tou”.

A la dècada de 1990, van aparèixer els gelats més gruixuts i de màxima qualitat. Aquesta categoria inclou Ben i Jerry's, Beechdean i Haagen-Dazs. Per cert, Ruben Mattus va inventar el seu gelat el 1960 i el va anomenar Haagen-Dazs perquè sona danès.

Quina triar?

De fet, qualsevol gelat és una emulsió batuda freda feta a partir d’una barreja de llet, possiblement nata, sucre, de vegades ous, sovint sucs de fruita, diverses fruites o verdures (fins i tot peixos i mariscs al Japó) a més d’aromes i diversos additius com ara fruits secs o trossos de caramel.

Segons el mètode de producció, els gelats es poden condimentar, suau i casolà. Suau, amb una temperatura de 5-7oС, es fabrica en restaurants i cafeteries amb equips especials.Cal menjar-lo de seguida, aquestes postres no estan preparades per al futur. Sembla una crema.

Gelats condimentats - industrials. Es divideix en diversos grups, segons el tipus de producte principal i de farciment i segons l’envàs. Els principals representants del grup "llet" - llet, nata i gelat - es diferencien entre ells pel seu contingut en greixos.

Altres grups són la fruita i la baia o la fruita i l’aroma. També n’hi ha dels anomenats d’aficionats o casolans: a base de llet, de fruites, de fruites de llet, de múltiples capes, amb clara d’ou i fins i tot amb greixos de pastisseria.

Ara els números específics. El gelat més gras és el gelat, el seu contingut en greixos és d’un 12-15% de mitjana.

Porta el nom de la ciutat francesa de Plombier, on suposadament va ser inventada. Presumptament, perquè a França el gelat es fabrica amb crema d’ametlla anglesa amb l’addició de nata batuda i fruita confitada amb infusió de vodka de cirera. Per descomptat, tenim un gelat més senzill, però tot i així, el gelat més gras i amb més calories.

Després, cremós, amb un contingut de greixos del 8-10%, i després, lacti, en què encara hi ha menys greixos, només el 2,8-3,5%. No hi ha greixos de llet al gelat de fruites i baies ni al gel de fruites, ja que estan fets de fruites i baies fresques i congelades, de puré de patates, sucs naturals, melmelades i melmelades.

I, per descomptat, a tots els consumidors els interessa la qualitat dels gelats. I depèn directament del seu valor.

En primer lloc, perquè la crema veritable, no en pols, fresca i d’alta qualitat, diverses baies, fruites, xocolata i altres ingredients naturals sempre costen més que els productes semielaborats, els concentrats i els colorants. En segon lloc, l’equip que permet mantenir la qualitat del producte original també és un plaer car, inaccessible per a les petites empreses.

ombra
La pau amb vosaltres forners!
La construcció de la primera fàbrica de gelats a l’URSS va començar el 1932. El 1936, el comissari popular per a aliments de l'URSS, Anastas Mikoyan, va emetre una instrucció que deia: "El gelat s'hauria de convertir en un producte alimentari massiu, produint-lo a preus assequibles ...".

I el 4 de novembre de 1937 es va produir el primer gelat soviètic en una empresa equipada amb la més moderna tecnologia nord-americana que Mikoyan va portar dels Estats Units. La seva glòria va ser determinada per GOST 117-41 "Gelats, gelats, fruites i baies, aromàtics", que es va introduir el 12 de març de 1941 i que es pot anomenar un dels estàndards més estrictes del món. El gelat domèstic es va produir sense l’ús de conservants, per tant, era deliciós i respectuós amb el medi ambient. A més, es fabricaven tasses, briquetes i paletes a tot el país amb la mateixa tecnologia i només contenien greixos de llet.

Tanmateix, des del 1966 es va començar a produir gelats no segons la norma estatal, sinó segons les condicions tècniques inter-republicanes i, a partir del 1980, segons la norma de la indústria. Als anys 70, les empreses pràcticament van deixar d'assignar l'estabilitzador agar-agar i agaroid, i això no va tenir el millor efecte sobre la consistència i la presentació del producte. No obstant això, el gelat encara era saborós perquè la seva qualitat es controlava en un sistema de 100 punts (amb una gradació de "premium" i "extra"). A més, els organismes d'inspecció estatal de comerç, Gosstandart i de supervisió sanitària i epidemiològica van exercir un control estricte.

El volum de producció de gelats a les plantes soviètiques d’emmagatzematge frigorífic va arribar a les 450 mil tones anuals. El gelat soviètic era estimat no només al nostre país, sinó també a l’estranger: s’exportaven anualment 2 mil tones de delícies fredes.

El començament del final del nostre gelat va coincidir amb el començament de la perestroika de Gorbatxov. El 1986, es va excloure de les instruccions tecnològiques una avaluació de 100 punts de la qualitat d'un "producte làctic enriquit amb aire" (aquesta és l'explicació del terme tècnic "gelat"). I des del 1990, es fabriquen gelats segons les especificacions tècniques TU. Al mateix temps, a Rússia hi havia un flux de gelats importats en envasos brillants, però lluny de la millor qualitat. Fins a 42 mil tones de gelat van arribar al mercat rus des d’Europa, principalment de Polònia.Segur que es tracta d’una sobretaula polonesa, molts russos encara recorden. No tenia res a veure amb el gelat que estem acostumats i tenia un clar sabor "químic". En aquest moment, apareixia sèrum de llet en el producte domèstic en lloc de llet, l'oli animal es va substituir per oli de colza, palma i soja. Avui, segons l'Associació de Productors de Gelats i Aliments Congelats, a Rússia el 80% dels fabricants (240 de 300) fabriquen gelats a partir de matèries primeres vegetals. A més, els nous tipus de gelats van començar a incloure llet condensada, colorants, emulsionants i estabilitzadors. En general, només queden records del gust d'un gelat "soviètic" real ...

Història dels gelats
Així era l’autèntic gelat soviètic.
L’etiqueta superior us permet reconèixer-la a partir de mil i el vidre cruixent i suau sempre ha estat pressionat pels dits dels compradors que l’escollien. I ningú va desdenyar ...
ombra
La pau amb els forners!
Història dels gelats

Totes les receptes

© Mcooker: les millors receptes.

mapa del lloc

Us aconsellem llegir:

Selecció i funcionament de fabricants de pa