Us convido a familiaritzar-vos amb la pràctica del forn a Rússia el 1913. Com podeu veure en aquesta guia, el principi bàsic de la cocció continua sent el mateix que fa gairebé un segle.
LLEGIR: és molt informatiu per entendre els processos que es produeixen quan es cou el pa.
V. VASILEVICH. NEGOCI DE PANERIA. 1913 G.
Una guia pràctica per establir fleques i els millors mètodes de cocció. - pa negre i al forn i sitnago.
FORN DE PA
Un bon requisit per obtenir un bon pa és la bona farina
FARINA
La farina ha de complir diversos requisits, a saber: ha d’estar totalment seca, neta, és a dir, lliure d’impureses, com ara: partícules d’escopinyes, ergot, etc. no ha de tenir cap olor especial que no sigui la que li és pròpia. S'ha de prestar especial atenció a aquesta circumstància, perquè la farina de moix és molt freqüent a la venda.
A més, és important que la farina no tingui cap regust, ja que de vegades passa o no seria amarga ni àcida. Després hi ha farina de llarga estirada convertida en grumolls durs, també s’ha d’evitar
A l’hora de comprar farina, cal parar atenció que no presenta cap de les mancances que s’acaben d’esmentar, que són fàcils de determinar. Per exemple, el grau de sequedat de la farina es reconeix pel fet d’esprémer-la fermament en un grapat; si, després de descloure els dits, es vessa fàcilment, la farina queda completament seca. No obstant això, si s’extreu en un grapat, no s’esfondra després de desenfundar la mà, sinó que queda en forma de grumoll solt, és humit. Quan, a partir de la compressió a la mà, es converteix en una massa densa i que no vessi, la farina és completament formatge i no és adequada per a un bon pa
La frescor de la farina també afecta la qualitat del pa, de manera que cal distingir entre farina fresca i llarga. Això es defineix de manera senzilla;
la farina presa per a la mostra s’humiteja lleugerament amb aigua; si al mateix temps gairebé no s’enfosqueix o s’enfosqueix molt poc, és fresca. Si de mullar-se pren un color fosc o brut, és de llarga vida
També és important per coure que la farina no es mol molt grollera, ja que la farina fermenta de manera desigual, cosa que redueix la calor.
També s’ha d’evitar la farina mòlta molt fina i la farina mòlta mitjana és la millor, perquè aquesta farina és el més convenient per remenar.
En conclusió, cal dir que la pitjor farina és aquella en què hi ha impureses estrangeres. Baixen més la qualitat del pa.
Per exemple, si agafeu pa de farina amb ergot, aleshores el pa és més fosc que el pa normal, amb un desagradable to morat. Pel que fa a la seva composició, és positivament perjudicial i no apta per al consum humà.
AIGUA
A la cocció, l’aigua no importa tant com la farina, només és important que estigui neta i que no tingui un sabor pantanós ni podrit, ja que tindrà algunes impureses minerals inofensives (calç carbònica, guix). no afectarà la qualitat del pa. Per descomptat, aigua que no té impureses. cal preferir aquell en què es troben.
FULLA
En primer lloc, per a la solució de massa, cal tenir un llevat, del qual es produeix la fermentació o oxidació de la massa. Si no hi és, la massa no s’acidificarà i no pujarà.
La massa fermentada és la massa acidificada que queda de la cocció anterior del pa. Si el pa es cou només per primera vegada, encara no hi ha llevat i cal aconseguir-lo en algun lloc o bé preparar-lo nosaltres mateixos
Cuinar no és difícil.S'aboca al voltant de 15 lliures de farina en un bol o xucrut, s'hi aboca ½ galleda d'aigua tèbia de 25 ° a 29 ° P, en la qual queda 1/8 de lliura de llevat sec, s'aboca 1 cullerot de kvass per falta d'ells: llavors queda tota aquesta solució àcid durant el dia. Passat aquest temps, el llevat ja es pot utilitzar.
De vegades no hi ha llevat ni gruix sota les mans, llavors la farina es barreja simplement amb aigua i es deixa agra; però cal confessar que aquest llevat pot resultar insatisfactori i és ben sabut que el pa que s’hi fa semblarà un pa sense llevat.
El llevat no s’ha d’emmagatzemar més d’un dia, si el deixa reposar més temps, acidificarà i fermentarà de nou la massa que hi ha dissolta.
Per evitar el deteriorament del cultiu d’arrencada, és a dir, una oxidació excessiva, es barreja diàriament una petita quantitat de farina, 1 lliura de farina per cada 10 lliures de cultiu d’arrencada, i s’observa que no es fa massa espessa ni massa fina. El millor és quan té la densitat del tipus de massa a partir de la qual es formen els pans de pa. A més, per a la seva millor conservació, és necessari que es reculli en un sol grum, en algun lloc de les cantonades de la massa, i que no s’esborri per tot el fons.
Per a un sac (9 lliures en pes) de farina, n'hi ha prou amb 10-11 lliures per obtenir un bon llevat.
MASSA
Com ja hem dit, els bols, les masses s’utilitzen per dissoldre la massa i, de vegades, quan cal dissoldre una petita quantitat de massa, s’utilitzen abeuradors
Els bols (fig. 1) s’anomenen caixes oblongues, d’uns 24 centímetres d’alt i 14 centímetres d’amplada a la part inferior. i a la part superior de 18 polzades. Es fan uns 5 metres de llarg. Per a la fabricació de les seves parets, es prenen taulers planificats suaument, de 1-1 / 2 dm de llarg. gruixut i curt de 2 dm. A la paret frontal del bol, normalment es retira el tauler superior de manera que seria convenient que el mestre es doblegui i obtingui la massa del fons
Des de dalt, el recipient es tanca amb una tapa, que s’articula a una pissarra farcida a la part superior del recipient, a la paret posterior. Amb l'ajut d'aquest tauler, es pot encallar una paret transversal mòbil, mitjançant la qual és possible reduir el temps d'inactivitat a l'interior del bol, en funció de la quantitat de massa. A les vores posterior i lateral de la part superior del bol, s’instal·len els laterals de fusta, de manera que la massa no pugui lliscar cap al terra, ja que s’ha de processar la massa a la tapa d’aquesta caixa.
Els Kvashni (fig. 9) són rodons, majoritàriament de fusta, de vegades de ferro. La seva mida pot ser diferent, per exemple, per cuinar a partir de kul (9 lliures) de farina, la massa agra hauria de tenir 1 brou. 5 vers. d'alçada i uns 2 metres. a través de. Des de dalt, la massa està ben tancada amb un cercle de fusta perquè no hi entri brutícia. El plat no es col·loca directament a terra, sinó en suport de fusta en forma de creu, per evitar el fred que pot venir del terra
Els abeuradors (fig. 10) s’utilitzen principalment en la producció de fleca per a rotllos i raquitisme, però el pa de sègol també es pot dissoldre quan s’exigeix una petita quantitat.
Els abeuradors són de diverses mides, depenent de la massa que es pasti. Així, per exemple, per a 200 quilos de massa, n’hi ha prou amb que l’abeurador tingui uns 21/2 metres. de llargada i aproximadament 1 canya d'ample. L’arbre d’on es fa l’abeurador ha de ser dens, sense esquerdes i no podrit, en cas contrari la brutícia s’acumularà a les esquerdes i d’aquí caurà a la massa.
Per preparar la massa, el cultiu d'arrencada existent es dilueix a fons en aigua bastant tèbia perquè no quedin grumolls. A continuació, s'aboca aigua al xucrut amb una temperatura d'uns 27 ° R. Pot ser més calent si fa fred al forn. Però l’aigua més càlida de 29 ° R. ja no és adequada, perquè la farina que s’aboca en aquesta aigua es convertirà en una pasta i ja no pot fermentar. A més, l'aigua massa freda no és adequada per dissoldre la massa, ja que a partir del fred la fermentació no es desenvoluparà durant molt de temps i no pujarà.
La quantitat d'aigua per a la formació de la massa es pren en funció de la quantitat i la qualitat de la farina.Com més fresca i seca sigui la farina, més pot absorbir aigua i viceversa, però cal recordar que hi ha un límit i, per molt alta que sigui la qualitat de la farina, si hi aboqueu aigua, el pa sortirà cru i sense coure. Per a la farina més fresca, n’hi ha prou amb 8 galledes d’aigua. Per a la farina mitjana seca, n’hi haurà prou amb 7 galledes d’aigua i per a la farina crua, amb 7 galledes i mitja.
Tant amb un excés d’aigua com amb les seves mancances, el pa no pot ser bo.
Si en el primer cas és cru i pesat, en el segon també tindrà desavantatges no menys importants, és a dir: serà molt costerut i farinós. Tot i que hi ha forners tan hàbils que aconsegueixen utilitzar només 7 ½ galledes d’aigua per a un sac de farina seca, obtenint així pa d’excel·lent qualitat i estalviant el temps necessari per coure-la. Però els estalvis que reben són tan reduïts que no justifiquen la destresa del forner dedicada a això.
Quan el llevat queda fluix i s’hi aboca aigua, la meitat de la farina destinada a la massa es passa a la massa agra mitjançant un colador de filferro. La farina es barreja a fons amb aigua amb rems de fusta fins que quedi tot dissolt en aigua. Després d'això, la superfície de la solució s'escampa amb farina i es tanca amb una tapa.
La solució preparada d’aquesta manera es deixa reposar de 5 a 8 hores, segons la temporada i el grau de calor del forn.
En aquest moment, la solució s’acidificarà i s’iniciarà la fermentació. A partir de la fermentació, la solució començarà a créixer en volum i pujarà gairebé fins a la part superior de la massa. Hi apareixeran bombolles de gas, una olor agra a la superfície i la massa començarà a assentar-se lentament.
Tan bon punt comenci la decantació, queda clar que la fermentació ha acabat i que, prèviament, havent sembrat la farina restant, haureu de pastar la massa.
Durant la fermentació, la raschina l’ha d’observar detingudament per no deixar-la quieta. Si no hi afegiu farina a temps i no la pasteu, llavors el raïm baixarà i el pa que s’enfornarà serà àcid i temperat, és a dir, amb una capa de massa sense coure a l’escorça inferior.
La solució salina s’aboca al raschin abans d’extreure la farina restant a la xucrut, sobre les farines de 4 lliures, diluïdes amb ¼ galleda d’aigua. A més, si es desitja, podeu afegir ½ quilos de llavors de comí per farina a la solució salina, però també podeu prescindir-ne, el pa no sortirà pitjor.
Quan s’hagi sembrat tota la farina, s’ha de pastar bé la massa perquè no quedi cap grumoll ni farina seca.
Podeu pastar amb les mans, així com amb rems de fusta, però al nostre parer, els rems seran més adequats i més còmodes per a aquest propòsit.
El pastat normalment el fan dos o tres forners, perquè no és possible que una persona pasti una gran quantitat de massa. Normalment comencen a pastar, de peu a prop del plat des de diferents costats. En primer lloc, les paletes es llancen pel costat de la massa fins a la part inferior, i després es giren de cap a fora juntament amb la massa fins a la part superior. A cada cop, els rems avancen un pas endavant. Quan es barregen els costats, es prenen pel centre. Es pasta d’una manera especial: un dels forners en posició vertical posa el rem al mig de la massa al fons i els altres dos, si s’amassen en tres, posen els rems transversalment al rem i després comencen a caminar al voltant de la massa, mantenint els rems a les mans obliquament, és a dir, És a dir, perquè un extrem de la pala quedi a les mans, mentre que l’altre estigui a la massa i hi faci cercles. Al principi, els agitadors que caminen al voltant de les masses mantenen els rems gairebé verticals i, a continuació, baixen gradualment els extrems dels rems que mantenen a les mans, per sota d’aquí s’enlairen els extrems oposats fins que surten a la superfície de la massa, cosa que és un signe del final de l’agitació. Després d’això, els rems s’esborren de la massa que s’hi adhereix amb un ganivet, es sembra una mica de farina que queda per a això i es torna a agitar amb l’única diferència que ara ja caminen en sentit contrari.
La primera vegada, per regla general, es mouen en la direcció del moviment del sol, la segona, viceversa. Després de finalitzar la mescla, la superfície de la massa s’empolsima amb farina i es deixa aixecar
Una massa ben barrejada ha de ser completament homogènia en la seva composició i no ha de contenir grumolls durs ni farina seca, que es mantindran inalterats al pa. Si la massa es barreja bé, al cap de dues hores ha de pujar tant que es pugui començar a formar els pans.
Quant a l’aixecament complet de la massa, és a dir, el grau de preparació per a l’emmotllament ve determinat pel següent signe: des de la pala enganxada durant la mescla, queda un forat a la massa fins al fons de la massa, a mesura que puja la massa, el forat comença a estrenir-se i quan està completament estret, això vol dir que la massa ha pujat completament i ja no pujarà.
De vegades passa que durant la fermentació secundària la massa no puja gens; el motiu és obvi, o el llevat no és bo, o la farina sobre la qual es barreja la massa és de mala qualitat, però, tant en el primer com en el segon cas, el pa sortirà mullat, pesat i condimentat.
Continuar veure més endavant (part 2)